کد خبر: 35260 A

ماجرای خانم بازیگر و بمباران هیروشیما

ماجرای خانم بازیگر و بمباران هیروشیما

اقتباسی از "هزار درنای کاغذی" با حضور اون ریچل وود ستاره سریال "وست‌ورلد" ساخته می‌شود.

ایران آرت: اِوِن رِیچِل وود در کنار جیم استرجس و شینوبو تِراجیما در فیلمی با عنوان "هزار درنای کاغذی" بازی خواهد کرد.

این فیلم بر اساس داستان یک بازمانده بمباران هیروشیما به نام ساداکو ساساکی و اِلِنور کوئرِ نویسنده شکل می‌گیرد؛ نویسنده‌ای که کتاب کودکان "ساداکو و هزار درنای کاغذی" را نوشت که در جهان به اثری پرفروش بدل شد و به زبان‌های مختلفی از جمله فارسی (از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) ترجمه شد.

ریچارد ریموند فیلم را بر اساس فیلم‌نامه‌ای از بن بولئا (که زمانی در فهرست سیاه هالیوود قرار داشت) کارگردانی می‌کند. ایئن برایس (که تهیه‌کنندگی "نجات سرباز راین" را در کارنامه دارد) در کنار ریچارد ریموند و ایرنه یونگ فیلم را تهیه خواهد کرد.

به گزارش هنروتجربه، فیلم، داستان حقیقی دختری را روایت می‌کند که وقتی بمب اتم در سال ۱۹۴۵ روی شهر هیروشیما فرود می‌آید، دو سال بیش‌تر نداشت. ساداکو به خاطر قرار گرفتن در معرض تششعات ناشی از انفجار بمب، به سرطان خون مبتلا می‌شود ولی از افسانه‌ای ژاپنی الهام می‌گیرد که می‌گوید اگر هزار درنای کاغذی بسازد یک آرزویش برآورده خواهد شد.

کوئر یک ژورنالیست آینده‌دار و مادری جوان بود که با این دختر آشنا شد و تصمیم گرفت داستان او را با جهان به اشتراک بگذارد.

کتاب کودکان این نویسنده کانادایی-آمریکایی پس از انتشارش در سال ۱۹۷۷ حالا به یک اثر ادبی کلاسیک بدل شده است. از ساداکو مجسمه‌ای در میدان صلح هیروشیما باقی مانده است که در دستانش یک درنا به چشم می‌خورد.

 

اون ریچل وود جیم استرجس شینوبو تراجیما هزار درنای کاغذی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین