کد خبر: 35067 A

جلیقه‌زردها در فیلم جدید ژان لوک گدار/ زنی که با نامزدش به هم می‌زند

جلیقه‌زردها در فیلم جدید ژان لوک گدار/ زنی که با نامزدش به هم می‌زند

ژان لوک گدار در پروژه جدیدش داستان زنی از جنبش جلیقه‌زردها را روایت می‌کند که با نامزدش به‌هم می‌زند.

ایران آرت: ژان‌لوک گدار روز گذشته جزییات فیلمی را فاش کرد که می‌خواهد بعد از آخرین فیلمش "کتاب تصویر" (۲۰۱۸) بسازد و به گفته خودش ممکن است فیلمی قراردادی‌تر باشد.

این گفته فیلم‌ساز برجسته موج نوی سینمای فرانسه، از آن‌جایی عجیب و دور از انتظارست که او همواره رویکردی تجربی و جسورانه را اتخاذ کرده و در مسیرهای نویی قدم گذاشته است.

به هر حال این پروژه جدید که هنوز عنوانی ندارد، داستان زنی از جنبش جلیقه‌زردها را روایت می‌کند که با نامزدش به‌هم می‌زند.

به گزارش هنروتجربه، این فیلم که با الهام از نمایش‌نامه "بِرِنیس" اثر ژان راسین سروشکل خواهد گرفت، به گفته گدار "فقط از تصاویری ساخته نمی‌شود که به آن‌ها آرشیوی می‌گویند. در این پروژه فیلم‌برداری هم خواهیم کرد. اما نمی‌دانم آن‌چه دیگران به‌ش بازیگر می‌گویند خواهم داشت یا نه. من دوست دارم از آدم‌هایی فیلم بگیرم که شما در اخبار می‌بینید اما آن‌ها را در موقعیتی قرار دهم که مرز میان مستند و داستان محو شود."

گدار در ادامه می‌افزاید: "من فهرستی دارم که به عنوان مثال ناتاشا پولونی را شامل می‌شود. کسی که کارش خوب است. اما نمی‌دانم با شیوه کار من موافقت خواهند کرد یا نه. من فقط می‌خواهم از آن‌ها در حالی فیلم بگیرم که داستانی به نظر برسند." هنوز زمانی برای آغاز تولید فیلم اعلام نشده است.

 

فرانسه هالیوود ژان لوک گدار جلیقه زرد سینمای موج نو فرانسه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین