کد خبر: 34879 A

"برنده باش" زیر تیغ اتهام بخت‌آزمایی/ واکنش مدیر شبکه 3

"برنده باش" زیر تیغ اتهام بخت‌آزمایی/ واکنش مدیر شبکه 3

برنامه "برنده باش" که با اتهام قمار و بخت‌آزمایی به حاشیه رفته، این هفته پخش نمی‌شود اما به گفته مدیر شبکه سه این برنامه با اسپانسر جدید به کار خود ادامه می‌دهد.

ایران آرت: پس از حواشی به وجود آمده برای برنامه "برنده باش" مدیر شبکه سه سیما از تغییر اسپانسر این برنامه خبر داد.

به گزارش ایران‌آرت، به نقل از روابط عمومی شبکه سه، علی فروغی پیرامون برنامه‌های اسپانسر محور گفت: "با توجه به رهنمود اخیر رهبر معظم انقلاب و به تبع آن دستور رئیس سازمان صداوسیما در سازماندهی اسپانسرها و تعامل با معاون محترم سیما، تصمیم بر این شد تا سازوکار اسپانسری که پشتیبانی مالی برنامه "برنده باش" را انجام می‌دهد، اصلاح و ظرفیت‌های جدیدی به این برنامه اضافه شود."

وی افزود: "در همین راستا، با این تغییرات پیشبرنده از این پس مردم نقش آفرینی بیشتری در برنامه "برنده باش" خواهند داشت."

او در پایان در مورد شبهه شرعی مطروحه اضافه کرد: "همانطور که مرجع بزرگوار در جلسه درس خارج فقه فرمودند اگر محل تأمین جوایز مسابقه از محل وجه دریافتی از شرکت کنندگان مسابقه تفکیک شده باشد، مشکل شرعی ندارد. در همین راستا، با توجه به سابقه دیرینه سازمان در این گونه برنامه‌ها و بررسی‌های شرعی لازم، از همان ابتدا پیش بینی شده بود که محل تأمین جوایز از برآورد مصوب در شبکه باشد و نه وجه احتمالی دریافتی از شرکت کنندگان. لذا مفروض استفتا مصداق این برنامه نیست."

رئیس سازمان صدا و سیما نیز امروز در پی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جلوگیری از ترویج روش‌هایی که فرهنگ کار و تلاش را تضعیف می‌کنند در دستوری به اداره کل بازرگانی سازمان صدا و سیما خواستار تجدید نظر در ظهور و بروز رسانه‌ای اسپانسرهایی شد که مانع ترویج فرهنگ کار و تلاش هستند.

در متن دستور رئیس سازمان صدا و سیما آمده است:

جناب آقای مهدوی مهر

مدیرکل بازرگانی سازمان

سلام علیکم

با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مورد فرهنگ کار به مناسبت روز کارگر، نسبت به بروز و ظهور رسانه‌ای اسپانسرهایی که مانع این فضیلت هستند تجدید نظر کنید."

به گزارش ایران‌آرت، حواشی پیش آمده باعث شد که برنامه "برنده باش" امروز از کنداکتور شبکه سه خارج شود و مدیر رسانه‌ای "برنده باش" اعلام کند برنده باش (پنجشنبه و جمعه 5 و 6 اردیبهشت) به روی آنتن نمی رود.

در این ارتباط ایرنا نوشت: پس از واکنش یکی از مراجع و بیانات مقام معظم رهبری، امروز ‌صبح رییس سازمان صدا و سیما با توجه به سخنان رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر جلوگیری از ترویج روش هایی که فرهنگ کار و تلاش را تضعیف می‌کنند در دستوری به اداره کل بازرگانی سازمان صدا و سیما خواستار تجدید نظر در ظهور و بروز رسانه ای اسپانسرهایی شد که مانع ترویج فرهنگ کار و تلاش است.

از صبح امروز ‌زمزمه هایی درباره توقیف برنامه برنده باش به گوش می رسد اما مدیر رسانه این برنامه در گفت‌وگو ایرنا اظهار داشت: مسابقه تلویزیونی برنده باش امشب و‌ فردا شب (پنجشنبه و جمعه 5 و 6 اردیبهشت) روی آنتن نخواهد رفت.

بنا به این گزارش هنوز به صورت رسمی توقیف این برنامه تایید و اطلاع رسانی نشده است.

مسابقه تلویزیونی برنده باش پاییز سال گذشته با شعار ترویج کتابخوانی با اجرای محمدرضا گلزار به روی آنتن شبکه سه سیما رفت و خیلی زود توانست نظر مخاطبان بی شماری را جلب کند.

 

آیت الله مکارم شیرازی رهبر انقلاب محمدرضا گلزار برنده باش بخت آزمانی
نظرات خوانندگان
  • ناشناس
    پاسخ

    چه زیباست این مکرو و مکرا... این جواب خودشیفتگی مدیر شبکه 3 است. وقتی حرمتی برای مخاطب قائل نیست و پرمخاطب ترین برنامه (نود) را از شبکه حذف می کند، برنامه مورد علاقه خود (بخوانید مورد منافع خود) اینگونه به هوا میرود.

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین