کد خبر: 34846 A

دختر سریال "بازی تاج و تخت" نماد دختران دهه 60

دختر سریال "بازی تاج و تخت" نماد دختران دهه 60

جورج آر آر مارتین درباره منبع الهام خلق شخصیت آریا استارک در "بازی تاج و تخت" توضیح داد.

ایران آرت: "جورج مارتین" نویسنده مجموعه کتاب‌های پرطرفدار "دنیای آتش و یخ" (The World of Ice and Fire) به تازگی درباره منبع الهام خود برای خلق شخصیت "آریا استارک" صحبت کرده است. او گفت که برای خلق این شخصیت محبوب از زن‌هایی که در دهه‌های 60 و 70 می‌شناخت، حرکت‌های فمینیستی و انقلاب جنسی الهام گرفت.

"مارتین" در مصاحبه‌ای با مجله رولینگ استون گفت که در ابتدا وقتی در حال شخصیت "آریا" و "سانسا" بود آن‌ها را به عنوان دو شخصیت متضاد تصور کرده بود. او در ادامه گفت که شخصیت "سانسا"، شخصیت ایده آل رمانتیک دوره قرون وسطی است. او آرزوی رفتن به مبارزات، دیدن شوالیه‌ها، بانوی یک قصر بودن و یا حتی ملکه شدن را دارد. او دوست دارد که خواننده‌ها از زیبایی او بخوانند و همگی او را دوست داشته باشند.

"آریا" برعکس "سانسا" از همه قوانین سرپیچی می‌کند و به جای انجام وظایفش به جنگیدن با شمشیر می‌پردازد. به گزارش سی نما، "مارتین" در پاسخ به این سؤال که آیا شخص خاصی الهام بخش شخصیت "آریا" بوده است گفت: "نمی‌توانم بگویم که یک شخص خاص الهام بخش من بوده اما من زن‌های زیادی را در زندگی خود شناخته‌ام که روحیه‌ای مشابه آریا داشتند. به خصوص در دوران جوانی‌ام در دهه‌های شصت و هفتاد که آغاز حرکت‌های فمینیستی و انقلاب جنسی بود دوستانی داشتم که بر علیه نرم خانه‌داری زنان انقلاب کردند."

به گزارش ایران‌آرت، شخصیت "آریا استارک" یکی از شخصیت‌های کلیدی سریال "بازی تاج و تخت" است که از فصل اول تاکنون در روند قصه حضور داشته و تأثیرگذار بوده است. آریا استارک دختر کوچک ند استارک است و روحیات متفاوتی با خواهرش سانسا دارد. او در دو قسمت اول فصل پایانی سریال هم حضور پررنگی داشته و براساس برخی تئوری‌ها تا پایان قصه 3 شخصیت مهم داستان را می‌کشد. 

بازی تاج و تخت جورج آر آر مارتین آریا استارک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین