کد خبر: 34283 A

بهترین سریال کمدی تاریخ بریتانیا معرفی شد

بهترین سریال کمدی تاریخ بریتانیا معرفی شد

۴۰ سال پس از پخش آخرین قسمت، "فالتی تاورز" از سوی گروهی از کارشناسان کمدی به عنوان بهترین سریال کمدی موقعیت در تاریخ تلویزیون بریتانیا معرفی شد.

ایران آرت: "فالتی تاورز" یک مجموعه ۱۲ قسمتی بود که نخستین بار تابستان ۱۹۷۵ روی آنتن شبکه بی‌بی‌سی دو رفت و آخرین قسمت فصل دوم آن در اکتبر ۱۹۷۴ به نمایش درآمد. حالا پس از حدود چهار دهه کارشناسان کمدی در بریتانیا "فالتی تاورز" را بهترین سریال کمدی تاریخ برگزیده‌اند. "پدر تد" (سه فصل و ۲۵ قسمت از ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۸) و "من آلن پارتریج هستم" (دو فصل و ۱۲ قسمت از ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲) به ترتیب دوم و سوم شدند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، ماجراهای "فالتی تاورز" در هتلی در تورکی انگلستان می‌گذرد و شخصیت اصلی آن هتلداری گستاخ و خشن به نام بازیل فولتی (با بازی جان کلیز) است که همراه همسرش سیبل، پالی شرمن پیشخدمت و مانوئل خدمتکار هتل را اداره می‌کنند. بازیل دوست دارد پای پولدارها را به هتل خود باز کند اما هر بار مشکلی پیش می‌آید و شرایط بدتر می‌شود. این سریال زمان پخش چنان محبوب بود که جمله‌های بازیل به تکیه‌کلام مردم انگلیس تبدیل شده بود.

در فهرست انتخابی کارشناسان از بهترین سریال‌های کمدی تاریخ تلویزیون بریتانیا سریال تاریخی "بلک‌ادر" با بازی روان اتکینسن (چهار فصل و ۲۴ قسمت در سال‌های ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۹)، "ارتش بابا" (۹ فصل و ۸۰ قسمت از ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۷) و "فقط احمق‌ها و اسب‌ها" (هفت فصل و ۶۴ قسمت از ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۳) به ترتیب در رده‌های چهارم تا ششم ایستادند.

"فالتی تاورز" که در چهار دهه اخیر بارها از تلویزیون انگلستان روی آنتن رفته، سال ۲۰۱۷ هم در نظرسنجی از کمدین‌ها، نویسندگان کمدی و بازیگران بهترین سریال کمدی موقعیت در تاریخ بریتانیا لقب گرفته بود.

 

سریال سریال کمدی سریال پربیننده فالتی تاورز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین