کد خبر: 34197 A

بازیگر "بازگشت به بهشت" درگذشت

بازیگر "بازگشت به بهشت" درگذشت

معشوقه گری کوپر در فیلم "بازگشت به بهشت" از دنیا رفت.

ایران آرت: "روبرتا هِینز" که سال ۱۹۵۳ در فیلم "بازگشت به بهشت" در نقش مقابل "گَری کوپر" ظاهر شد در ۹۱ سالگی درگذشت. او بیشتر نقش‌های آمریکایی مکزیکی‌تبار یا پولینِزیایی را بازی می‌کرد.

در "بازگشت به بهشت" هِینز نقش یک بومی جزیره ماتارِوا را که ماجرایی عاشقانه دارد و از شخصیتی که گری کوپر آن را ایفا می‌کرد، بچه‌دار می‌شود. "مارک رابسون" کارگردانی این فیلم را براساس رمانی از "جیمز میشنِر" برعهده داشت.

به گزارش فارس، هِینز در مصاحبه‌ای که در سال ۲۰۱۵ انجام داد گفت: "من بازی با گری کوپر در آن فیلم را تحسین و ستایش می‌کنم. در دوران فیلم برداری این پروژه که در منطقه "بریتیش وست ساموا" انجام شد، سخت بیمار شدم و تحت درمان قرار گرفتم."

هِینز همچنین در همان سال ۱۹۵۳ در دو فیلم وسترن "خشم تفنگ" به کارگردانی "رائول والش" و "نبراسکا" که در آن همبازی "فیلیپ کِری" بود، ظاهر شد.

او بخاطر رنگ تیره موهایش و چشمان سیاه و پوست برنزه، بیشتر نقش مکزیکی‌ها یا بومیان آمریکا یا زنان اهل پولینِزی را ایفا می‌کرد. روبرتا هِینز در سال ۲۰۱۷ در مصاحبه‌ای گفت: "همیشه می‌خواستم و دوست داشتم هنرپیشه نقش‌های جدی باشم، نقش‌هایی مانند همان‌ها که "اینگرید برگمن" بازی می‌کند اما همیشه نقش "دخترهای خوب" را به هنرپیشگانی با موهای بلوند و چشمان آبی می‌دهند."

هِینز سر صحنه فیلم‌برداری یک فیلم وسترن در حادثه‌ای که از آتش اسلحه و انفجار رخ داد، بخش اعظمی از بینایی‌اش را از دست داد و چندین سال نتوانست بازی کند تا اینکه چندین عمل جراحی مکرر بخش اعظم بینایی‌اش را بازگرداند و دوباره جلوی دوربین ظاهر شد.

اولین فیلم شاخص وی "بر هر دری که می‌خواهی بزن" با بازی در کنار "همفری بوگارت" بود.

هِینز در صحنه تئاتر هم فعال بود و در سال ۱۹۵۰ در نمایش "زن دیوانه شایلوت" با "جان کارادین" همبازی شد.

 

هالیوود روبرتا هینز بازگشت به بهشت گری کوپر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین