کد خبر: 34028 A

تئاتری که ریدلی اسکات را حیرت‌زده کرد

تئاتری که ریدلی اسکات را حیرت‌زده کرد

اجرای نمایشی بر اساس فیلم "بیگانه" ریدلی اسکات با استقبال برخی سینماگران از جمله خود اسکات همراه شد.

ایران آرت: دانش‌آموزان دبیرستان "نورث بِرگِن" نمایشی را بر اساس "بیگانه"ی ریدلی اسکات روی صحنه بردند که این کارگردان برجسته را به طرفدارشان بدل کرد. اما در ادامه استقبال اینترنتی و دیدن شدن قابل توجه این نمایش به صورت مجازی، اسکات نامه‌ای به این دانش‌آموزان نوشت و تلاش‌های‌شان را در راستای بدل کردن فیلم علمی‌خیالی سال ۱۹۷۹ به تئاتری شگفت‌انگیز تحسین کرد.

این دانش‌آموزان در روزهای ۱۹ و ۲۲ مارس (۲۸ اسفند و ۲ فروردین) "بیگانه: نمایش" را در دبیرستانی در نیوجرسی اجرا کردند و به خاطر تولید این تئاتر و طراحی موجود اصلی داستان با مصالح بازیافتی و بدون صرف بودجه، مورد تمجید قرار گرفتند.

هنر و تجربه به نقل از ایندی‌وایر نوشت؛ اسکات در نامه‌اش چنین نوشته است: "من به خاطر خلاقیت، تخیل و تعهد شما به تهیه چنین نمایش جاه‌طلبانه‌ای، کلاه از سر برمی‌دارم. محدودیت‌ها اغلب نتایج خوبی در پی دارند چون تخیل و تعهد می‌توانند بر هر کمبودی چیره شوند… این بزرگ‌ترین درسی است که می‌توانیم از این دانش‌آموزان بگیریم و طرح‌های خودمان برای آینده را بر این مبنا پیش ببریم و اجازه ندهیم هیچ چیزی مانع ما بشود…"

اما این نامه با ترغیب اسکات مبنی بر اجرای نمایشی بر اساس "گلادیاتور" در سال آینده به پایان رسیده است و این‌که کمپانی "اسکات فری" سرمایه‌گذار اجرای دیگری از "بیگانه" خواهد شد.

اما فقط ریدلی اسکات (که این روزها درگیر دنباله "گلادیاتور" است) نیست که این دانش‌آموزان را ستوده است و از میان سینماگران حرفه‌ای، طراحان صحنه اسکاری ریک کارتر و ریک هاینریکس هم کار آن‌ها را تحسین کرده‌اند.

 

تئاتر نمایش ریدلی اسکات نمایش بیگانه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین