کد خبر: 33955 A

با رامبد جوان؛ از فصل هفتم خندوانه تا زندگی با نگار جواهریان و بچه‌دار شدن/ جنجال به پا می‌کنیم

با رامبد جوان؛ از فصل هفتم خندوانه تا زندگی با نگار جواهریان و بچه‌دار شدن/ جنجال به پا می‌کنیم

رامبد جوان که پیشتر از پایان خندوانه خبر داده بود، در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود اعلام کرد قصد دارد فصل هفتم خندوانه را خیلی پروپیمان و پرجنجال بسازد.

ایران آرت: رامبد جوان در چند سال اخیر جزو محبوب‌ترین چهره‌ها برای مخاطبان تلویزیون بوده است. به خاطر اجرای برنامه خندوانه و در کل ایده‌های مختلفی که در این برنامه به کار گرفته؛ هر چند نوسان‌هایی هم داشته است. اما او اخیراً "قانون مورفی" را روی پرده داشت که پرفروش‌ترین فیلم زمستان ۹۷ شد؛ فیلمی کمدی-اکشن که از لحاظ اجرایی نوآوری‌های خاص خودش را دارد و البته از لحاظ فیلم‌نامه نیز اغلب منتقدان ایراد‌هایی به آن وارد دانسته‌اند. 

به گزارش ایران آرت، این بازیگر و کارگردان در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود که با محسن جعفری‌راد در مجله فیلم انجام شده، درباره الگوهای بازیگری‌ خود، "قانون مورفی"، فصل هفتم خندوانه و به دنیا آمدن فرزندش صحبت کرده است که در ادامه بخش‌هایی از این گفت‌وگو را در ایران‌ آرت خواهید خواند. 

شما برای مخاطبان متولد دهه‌های هفتاد و هشتاد با خندوانه شناخته شدید، اما برای مخاطبان متولد دهه شصت، با همسران معرفی، با خانه سبز شناخته و با کت جادویی محبوب شدید. در عرصه سینما هم سیندرلا و مومیایی ۳ و... را کار کردید. این توقع به وجود آمد که ما یک جیم کری ایرانی خواهیم داشت، ولی این طوری نشد. حتی صورت گردتان هم شبیه صورت کری است. اما بعد با حضور در سوغات فرنگ و شب‌های تهران این ذهنیت به هم ریخت. الگوی‌تان برای بازیگری چه کسی بود؟ آیا هدف‌تان جیم کری شدن یا کمدین خاص شدن بود؟ اصلاً چرا این فیلم‌ها را بازی کردید؟

هیچ‌وقت هدفم جیم کری شدن نبود، در عین حال او برایم خیلی جذاب بود. قبل از این که کری با کارآگاه حیوانات در ایران دیده و شناخته شود، اصلا او را نمی‌شناختم، اما در دانشکده این جنس بازی را انجام می‌دادم، دلیلش این است که ذات هدف‌گیری کمدی‌مان شبیه همدیگر است، ولی او خیلی تکنیکال‌تر و پیچیده‌تر این کار را می‌کرد.

پس الگوی‌تان چه کسی بود؟

هیچ‌کس. آدم خاصی مدنظرم نبود، اما جری لوییس را خیلی دوست داشتم. جالب است که بن‌مایه لوییس و کری به هم ربط دارد. 

برادران مارکس چه طور؟ مثلا گروچو؟

عاشق برادران مارکس، به خصوص گروچو، هستم. 

در میان فیلم‌های‌تان، ورود آقایان ممنوع را مخاطب عام و خاص می‌پسندد و لودگی ندارد و به عنوان نمونه درست فیلم کمدی شناخته می‌شود که خانواده‌ها هم می‌توانند تماشایش کنند و منتقد هم می‌گوید فیلم خوبی است.

جالب است که این جمله را می‌گویی، چون همان موقع هم نقد‌هایی شد که ورود آقایان ممنوع مستهجن است، جلف است...

امسال، سال فیلم‌های کمدی ضعیف و بد بود. وقتی قانون مورفی اکران شد، شاید در نگاه اول به نظر می‌رسید این فیلم هم ادامه‌ای بر همان فیلم‌هاست. اما با فیلمی اکشن مواجه می‌شویم که در آن شما به فیلم‌های مختلفی ارجاع داده‌اید؛ از تغییر چهره تا فیلم‌های دیگر. در فانتزی–اکشن کسانی مثل تیم برتن، ادگار رایت، گای ریچی و ... مدنظرتان بود؟

من عاشق این‌ها هستم. مگر می‌شود آدم تیم برتن را دوست نداشته باشد؟ جادوی قصه‌پردازی برتن دیوانه‌کننده است.

چه‌طور به ترکیب امیر جدیدی و امیر جعفری رسیدید؟ انتخاب‌های اول‌تان بودند؟

جان هیوستن می‌گوید: "پنجاه درصد فیلم را با انتخاب‌های درست می‌سازی." (نقل به مضمون). این را بگویم که دست‌مان در انتخاب بازیگر خیلی باز نیست وقتی می‌خواهی کمدی کار کنی، تعداد بازیگر‌ها محدود می‌شد اکشن کار کنی، محدودتر هم می‌شود. وقتی مدام در ذهنت بازیگران را در کنار هم می‌چینی و جابه‌جای‌شان می‌کنی، انتخاب مناسب و ساخت زوج جدید خیلی سخت است. از ابتدا امیر جعفری جزو انتخاب‌های اصلی‌ام برای نقش بهمن بود. اما امیر جدیدی در وهله اول از انتخاب‌های‌مان نبود. اسامی دیگری در فهرست‌مان بود، از جمله نوید محمدزاده که به دلیل حضور در کار دیگری امکان همکاری‌مان مهیا نشد. هر چه محاسبه کردیم دیدیم به زوج بهتری از امیر جعفری و امیر جدیدی نمی‌رسیم. 

 تنها جایی که فیلم شما به لودگی نزدیک می‌شود، قسمت رقص است. اگر از فیلم دربیاید چه اتفاقی می‌افتد؟

فروش فیلم کم‌تر می‌شود!

پس فقط برای مخاطب عام است؟

چه ایرادی دارد؟ اما برای آن منطق وجود دارد. الکی نمی‌رقصند.

از فروش فیلم راضی هستید؟

هزینه ساخت فیلم برگشته، اما طبیعی است دوست داشتیم بیش‌تر می‌فروخت.

برخی از مهمان‌های بازیگرتان هیچ جایگاهی در سینما و تلویزیون ندارند.

بازیگر که هستند.

پس فقط به صرف بازیگر بودن به خندوانه دعوت شده‌اند؟

نه. واقعا این جوری نیست. اتفاقا خندوانه کمترین میزان وابستگی را به بازیگر‌های سینما و تلویزیون و فوتبالیست‌ها دارد. ما از روز اول مهمان‌هایی داشتیم که در حرفه خودشان متخصص بودند، اما در میان عامه شناخته شده نیستند. از آن‌ها خواستیم حرفه‌شان را معرفی کنند تا آن جهان و تخصص را بشناسیم.

اتفاقا برنامه‌هایی که فوتبالیست‌ها حضور داشته‌اند، جزو پربیننده‌ترین برنامه‌های‌تان است.

اتفاقا دیروز همراه با مهران مدیری در جلسه‌ای با آقای میرباقری، معاونت سیما، بودیم و هر دو گفتیم که دیگر مهمانی نیست که به برنامه‌های ما بیاید! یا افرادی وجود دارند که به تلویزیون نمی‌آیند، یا افرادی که خود تلویزیون اجازه نمی‌دهد در برنامه حضور پیدا کنند. با این وجود، نگاه کردن به فهرست مهمان‌های خندوانه جا‌هایی غرور برانگیز است. برخی از آن‌ها به هیچ برنامه‌ای نمی‌روند.

به نظر می‌رسد در جا‌هایی شعور مخاطب خاص را دست کم می‌گیرید.

نه واقعا هیچوقت اینجوری نیست. 

 می‌خواهم از حال و هوای این روزهایتان و حواشی زندگی با یک بازیگر و به دنیا آمدن فرزندتان در سال آینده هم بگویید.

من بچه خیلی دوست دارم و به دنیا آمدنش اتفاق بسیار خوبی در زندگی‌ام خواهد بود. به اضافه کردن به این جهان، از هر نظر، معتقد هستم. به خلق کردن معتقدم. این چیز جذاب و مهمی است که از همه نظر باید به آن فکر کنیم؛ از ساختن فیلم تا به دنیا آوردن بچه تا سرودن یک شعر و... ازدواج با یک بازیگر را هم پذیرفته‌ام و فکر می‌کنم زندگی پایداری با نگار جواهریان داشته باشیم. در سال آینده حتما می‌خواهم فصل هفتم خندوانه را خیلی پروپیمان بسازم. مهمترین اتفاق این فصل، جشنواره تئاتر‌های پانزده دقیقه‌ای کمدی، با کارگردان‌های حرفه‌ای، است. به نظرم پرجنجال و جذاب خواهد شد.

 

رامبد جوان خندوانه نگار جواهریان امیر جدیدی امیر جعفری قانون مورفی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین