کد خبر: 33695 A

چرا مخاطبان اینستاگرام خانم بازیگر، اشاره او به گزارش ما را برنتافتند؟

حاشیه‌های عکسی که الناز شاکردوست از ایران‌آرت منتشر کرد

حاشیه‌های عکسی که الناز شاکردوست از ایران‌آرت منتشر کرد

الناز شاکردوست را که تصویری از گزارش ایران‌آرت درباره زنان تاثیرگذار هنر ایران در سال نودوهفت منتشر کرده بود، با حاشیه‌های عجیبی روبه‌رو کردند

ایران‌آرت: چند روز پیش مجموعه یادداشت‌هایی را با عنوان «اثرگذارترین زنان هنر ایران در سال نودوهفت» طی گزارشی در ایران آرت منتشر کردیم؛ در این گزارش، به لیلی گلستان در هنرهای تجسمی، به فاطمه معتمدآریا در تئاتر، به نزهت امیری و هانا کامکار در موسیقی، و به نرگس آبیار و الناز شاکردوست در سینما اشاره کرده بودیم. این یادداشت‌ها که به قلم چند روزنامه‌نگار چون سهند آدم‌عارف، علی رستگار، سعید مروتی و صابر محمدی نوشته شده بودند، نخستین بار طی گزارشی از نگار حسینخانی در روزنامه همشهری منتشر شده بود.

بازنشر این گزارش در ایران آرت بازتاب‌هایی هم داشت از جمله اینکه الناز شاکردوست، بازیگر سینمای ایران که در جشنواره فیلم فجر اخیر به خاطر بازی در فیلم «شبی که ماه کامل شد» سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد، با انتشار تصویری از گزارش ایران آرت، به تیتر ما اشاره کرد و در صفحه اینستاگرامش، ضمن هشتگ ایران_آرت در این باره نوشت. عکسی که شاکردوست منتشر کرد از صفحه گزارش ما در این باره بود و تصویر هم، این بازیگر را کنار آبیار، معتمدآریا، گلستان و... نشان می داد.

photo_۲۰۱۹-۰۳-۱۵_۱۲-۱۴-۴۱

انتشار این پست در صفحه شخصی اینستاگرام الناز شاکردوست، دوباره به همه یادآوری کرد که او جزو زنان موفق ایرانی در هنر سال نود و هفت بود تا آنجا که گویی خیلی ها برای نخستین بار بود که به این فکر کردند که شاکردوست هم می تواند در فهرست زنان تاثیرگذار امسال قرار بگیرد. کامنت هایی که زیر این پست خانم بازیگر نوشته می شد، گاه بسیار عجیب و زننده بود؛ برخی برنتافته بودند که شاکردوست هم بتواند در چنین فهرستی قرار بگیرد و بدون اشاره به دریافت مهم ترین جایزه داخلی بازیگری از سوی او، می پرسیدند که او چرا باید در کنار دیگر زنان این فهرست قرار بگیرد.

ماجرا تا آنجا پیش رفت که این بازیگر، پست اینستاگرامی اش را پاک کرد تا از دردسرهایی که برایش در کامنت ها درست می کنند بر کنار بماند.

 

شاکردوست قدیم، شاکردوست جدید

اما چرا چنین رفتاری با برنده سیمرغ بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر شد؟ مگر جز این است که او مهمترین جایزه سینمایی را که می توانست از جشنواره فیلم فجر بگیرد گرفته بود؟

به نظر می رسد برخی از مخاطبان صفحه اینستاگرام این بازیگر، که اتفاقا چندمیلیونی هم هستند، صرفا دنبال کننده های او در این شبکه اجتماعی اند و روند کاری او در سینما را در سال های اخیر دنبال نکرده اند. احتمالا تصویری که از الناز شاکردوست در ذهن آنها نقش بسته، همان دختری است که فتح گیشه ها، نخستین اولویتش در حضورهای سینمایی اش بود و ملاحظات چندانی را در انتخاب هایش دخیل نمی کرد. شاکردوست بیشتر سال های دهه هشتاد شمسی را با چنین تصوری در سینما حضور داشت و چندین و چند انتخاب نادرست، او را صرفا به یکی از مهم ترین بازیگران گیشه ما بدل کرده بود. اما آنها که احتمالا به همین دلیل بر نمی تابند حالا او یکی از زنان تاثیرگذار سینمای ایران در سال جاری باشد، او را با همان شمایل به خاطر می آورند و هیچ در نظر نمی آورند که او در چند سال اخیر، بازیگر فیلم های کاملا متفاوت از آثار قبلی اش و فیلم هایی خلاف جریان بدنه سینمای ایران هم بوده است و از آن شمایل پیشین بسیار فاصله گرفته است.

به هر حال، چنین واکنش های به دور از انصاف و هتاکانه ای مایه تاسف است. 

 

الناز شاکردوست لیلی گلستان فاطمه معتمدآریا ایران آرت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین