کد خبر: 33575 A

کارگردان جنجالی به "نگهبانان کهکشان" بازگشت

کارگردان جنجالی به "نگهبانان کهکشان" بازگشت

استودیو دیزنی "جیمز گان" را برای کارگردانی "نگهبانان کهکشان ۳" بازگرداند

ایران آرت: استودیوی دیزنی فرصتی دوباره به "جیمز گان" نویسنده و کارگردان "محافظین کهکشان ۳" (Guardians of the Galaxy 3) داد. دیزنی جولای گذشته پس از کشف توئیت‌های غیراخلاقی توسط خبرنگاران تندروی مذهبی، گان را از این پروژه اخراج کرده بود. پس از این تصمیم، "آلن هورن" مدیر استودیوهای دیزنی طی جندین جلسه با گان ملاقات کرد تا در مورد شرایط پیش آمده به بحث بنشینند. حال که گان علناً مجبور به عذرخواهی شده، هورن تصمیم به بازگردان او گرفته است.

به گزارش سی نما، پیام‌های ارسالی گان غیرقابل دفاع بودند، اما این فیلمساز  گناهش را به گردن گرفت. او برخلاف "کوین هارت" که کوتاه نیامد و عذرخواهی نکرد و سرانجام از اجرای مراسم اسکار کناره‌گیری کرد، هرگز به دیزنی حمله نکرد و مسؤلیت اشتباهش را برعهده گرفت. نهایتاً اینکه نوشته‌های گان تنها واژه‌هایی بودند که هیچگاه به عمل در نیامدند، هرچند واکنش سریع دیزنی هم قابل درک بود. گزارش توئیت‌های قدیمی گان اولین بار از جانب رسانه‌هایی چون فاکس نیوز منتشر شد. این رسانه‌‌ها مدعی شدند از آنجا که گان یکی از منتقدین رئیس جمهور "دونالد ترامپ" بوده پیام‌های او را افشا کرده‌اند.

وقتی که گان برای نویسندگی و کارگردانی دنباله‌ی "جوخه‌ی انتحار" (Suicide Squad) با استودیوی برادران وارنر و دی‌سی قرارداد بست، بازگشت گان به "محافظین کهکشان ۳" پیچیده شد. استودیوی مارول موافقت کرده بود که فیلمبرداری "محافظین کهکشان ۳"‌ را پس از پایان "جوخه‌ی انتحار ۲" آغاز کند. اما مسئله‌ای که گره ماجرا را باز کرد این بود که مارول برای کارگردانی "محافظین کهکشان ۳" با هیچ فیلمساز دیگری وارد مذاکره نشده بود، هرچند شایعه‌ی همکاری با "تایکا وایتیتی" کارگردان "ثور: رگنوراک" و "آدام مک‌کی" به گوش می‌رسید.

استودیوی مارول در مورد پروژه‌ی "محافظین کهکشان ۳" سکوت کرده بود و "کوین فایگی" مدیر استودیو سعی می‌کرد توجه خود را به "کاپیتان مارول" و "انتقام‌جویان: آخر بازی" معطوف کند. آن‌ها اخیراً "دیستین دنیل کرتون" را برای کارگردانی "شنگ-چی" (Shang-Chi) که اولین فیلم ابرقهرمانی مارول با شخصیت اول آسیایی تبار است معرفی کرده‌اند. گان پیش از اخراج شدنش فیلمنامه‌ی قسمت سوم "محافظین کهکشان" را نوشته و مارول آن را تأیید کرده بود.

بدون شک عده‌ای از بازگشت گان خوشحال نمی‌شوند، اما حضور مجدد او بر روی صندلی کارگردانی در نهایت به سود چندگانه خواهد بود. پس از اخراج گان که ادامه‌ی پروژه را در هاله‌ای از ابهام قرار داد، تمامی بازیگران فیلم از جمله "کریس پرت"، "دیو باتیستا"، "وین دیزل"، "زوئی سالدانا" و "بردلی کوپر" به دفاع از او برخاستند و با انتشار نامه‌ای سرگشاده اعلام کردند که پیام‌های طنزآمیز او با رفتارش متفاوت است. دو قسمت ابتدایی "محافظین کهکشان" به کارگردانی گان  ۱.۶ میلیارد دلار در سراسر دنیا برای استودیو درآمدزایی کرده است.

پس از اعلام این خبر "جیمز گان" پس از مدت‌ها روز جمعه به توئیتر بازگشت و از همه‌ی کسانی که از او حمایت کرده‌ بودند قدردانی کرد: "من همیشه سعی می‌کنم از اشتباهات درس بگیرم و تا جایی که می‌توانم انسان درستی باشم. از دیزنی کمال تشکر را دارم و بسیار هیجان‌زده‌ام که به تولید فیلم‌هایی ادامه دهم که به واسطه‌ی عشق ما را به هم پیوند می‌زند…"

تاریخ اکران "محافظین کهکشان ۳"‌ هنوز نامشخص است اما به نظر می‌رسد که گان ابتدا فیلمبرداری "جوخه‌ی انتحار" (The Suicide Squad) را به پایان برساند و سپس به "دنیای سینمایی مارول" بازگردد.

 

هالیوود دیزنی نگهبانان کهکشان جیمز گان نگهبانان کهکشان 3
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین