کد خبر: 33573 A

انتخاب کارگردان اولین فیلم ابرقهرمانی آسیایی / "شانگ-چی" آماده تولید شد

انتخاب کارگردان اولین فیلم ابرقهرمانی آسیایی / "شانگ-چی" آماده تولید شد

کمپانی مارول برای نخستین فیلمش که با تمرکز بر ابرقهرمانی آسیایی ‌ساخته می‌شود، کارگردان انتخاب کرد.

ایران آرت: مارول استودیوز با امضای قراردادی دستین دنیل کریتون را استخدام کرده تا روی صندلی کارگردانی فیلم «شانگ-چی» یعنی نخستین فیلم ابرقهرمانی مارول با یک شخصیت اول آسیایی بنشیند.

به گزارش مهر، کریتون در حال حاضر مشغول کارگردانی فیلم «فقط رحم» با نقش‌آفرینی بری لارسون و مایکل بی. جوردن است. دیو کالاهامبرای نوشتن فیلمنامه «شانگ-چی» و مدرنیزه کردن داستان و شخصیت‌های آن انتخاب شده است.

در کمیک‌های مارولی اصلی «شانگ-چی»، یک ابرقهرمان نیمه چینی و نیمه آمریکایی است. این شخصیت توسط استیو انگلهارتنویسنده و جیم استارلین هنرمند خلق شد. شانگ-چی استاد سبک‌های مبارزه بدون اسلحه و با اسلحه ووشو است و علاوه بر اینکه از سلاح‌های گرم مختلف استفاده می‌کند، کار با نانچاکو وجیان را هم بلد است. این شخصیت نخستین بار در نسخه ویژهمارولی شماره ۱۵ محصول سال ۱۹۷۳ دیده شد.

کوین فایگی رئیس مارول استودیوز مسئولیت تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده خواهد داشت. لوئیس دسپوزیتو، ویکتوریو آلونسوو جاناتان شوارتز از مارل هم تهیه‌کنندگان اجرایی پروژه خواهند بود.

مارول اخیراً نخستین فیلم ابرقهرمانی که یک زن قهرمان اصلی آن بود را اکران کرد. این فیلم «کاپیتان مارول» است که توانست با ثبت فروش بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در کمتر از یک هفته در باکس‌آفیس جهانی بسیار فراتر از انتظارها ظاهر شود. در این فیلمبری لارسون نقش شخصیت اول را بازی می‌کند. او در فیلم «بازه کوتاه ۱۲» محصول سال ۲۰۱۳ و «قلعه شیشه‌ای» محصول سال ۲۰۱۷ هم با کریتون همکاری کرده بود.

علاوه بر جوردن و لارسون، کریتون از همین حالا روابطی با دیگر فیلمسازان دنیای سینماتیک مارول هم دارد. او قبلاً با رایان کوگلرکارگردان فیلم «پلنگ سیاه» در سریال تلویزیونی «صحنه‌هایی برای خردسالان» کار کرده است.

هالیوود فیلم ابرقهرمانی مارول استودیوز شانگ چی فیلم ابرقهرمانی آسیایی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین