کد خبر: 33244 A

فیلم‌های خاطره‌ساز ایرانی را دوباره در سینماها ببینید

فیلم‌های خاطره‌ساز ایرانی را دوباره در سینماها ببینید

سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، فیلم‌هایی شاخص از دهه ۶۰ را برگزیده تا در بخش نمایش فیلم‌های کلاسیک مرمت شده به نمایش گذارد.

ایران آرت: در بخش «نمایش فیلم‌های کلاسیک مرمت شده» سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر نسخه‌های مرمت شده پنج فیلم از دهه ۶۰ سینمای ایران رونمایی خواهند شد.

«دونده» به کارگردانی امیر نادری، «دیده بان» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، «طلسم» به کارگردانی داریوش فرهنگ، «جاده‌های سرد» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی و «پرده آخر» به کارگردانی واروژ کریم مسیحی آثار ایرانی بخش «نمایش فیلم‌های کلاسیک مرمت شده» این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر است.

از بین این آثار، فیلم «دونده» در همکاری با کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان و چهار اثر دیگر با حمایت و همکاری فیلمخانه ملی ایران آماده نمایش شده‌اند.

فیلم «دونده» ساخته امیر نادری محصول ۱۳۶۳ اولین فیلم ایرانی ساخته شده پس از انقلاب است که با کسب جوایز بین‌المللی توجه جهان را به سینمای نوین ایران جلب کرد.

اسامی فیلم‌های خارجی این بخش متعاقبا اعلام خواهد شد.

سی‌وهفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

 

ابراهیم حاتمی کیا جشنواره جهانی فیلم فجر امیر نادری داریوش فرهنگ واروژ کریم مسیحی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین