کد خبر: 33242 A

مستندهای جنجالی در ترایبکا ۲۰۱۹ / جرد لتو و الک بالدوین ستاره‌های جشنواره نیویورکی

مستندهای جنجالی در ترایبکا ۲۰۱۹ / جرد لتو و الک بالدوین ستاره‌های جشنواره نیویورکی

جشنواره فیلم ترایبکا با انتشار فهرست فیلم‌های حاضر در این دوره، اولین تجربه کارگردانی کریستوف والتس را نیز در میان آثار حاضر در این دوره قرار داد.

ایران آرت: جشنواره معتبر فیلم ترایبکا که در نیویورک برگزار می‌شود، شماری از فیلم‌های مطرح جدید را در فهرست فیلم‌هایی قرار داده که امسال قرار است در این جشنواره به نمایش درآیند.

این در حالی است که این جشنواره امسال بخش هفته منتقدان که درباره تاریخ نیویورک است را نیز به برنامه‌هایش اضافه کرده است.

در حالی که امسال هجدهمین دوره ترایبکا برگزار می‌شود و این جشنواره سینمایی برای نمایش مستندهایش شهرت دارد، برای نخستین‌بار مستندی با بازی آلک بالدوین را با عنوان «ساخت جان دلورن» درباره خیزش و سقوط دستگاه اتومبیل‌سازی در دهه ۱۹۸۰ به نمایش درمی‌آورد. این فیلم به کارگردانی دون آرگوست و شینا ام جویس و برمبنای فیلمنامه دن گرینی و آلساندرا اورتون ساخت ه شده است.

اولین تجربه کریستوف والتس با عنوان «جورج‌تاون» که درامی جنایی با فیلمنامه‌ای به قلم دیوید اوبوناست نیز برای نخستین‌بار در این جشنواره روی اکران می‌بیند.

این تریلر درباره یک فعال اجتماعی است که همسرش که خیلی از او بزرگ‌تر بوده مرده پیدا می‌شود و شوهر او تلاش دارد ثابت کند که بی‌گناه است. در این فیلم والتس در کنار آنت بنینگ، ونسا ردگریو و کوری هاوکینز بازی کرده‌اند.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، مستندی از جرد لتو با عنوان «یک روز در زندگی آمریکا»، «زن آمریکایی» اولین تجربه کارگردانی سمیچلاس تهیه‌کننده «مد مِن»، «به‌شدت شریر، به طرز شوک‌آوری شیطان و فرومایه» فیلم جدید زکافرون، نسخه بلند فیلم کوتاه «پوست» که برنده امسال اسکار بود، فیلم‌های جدید مارگوت رابی، بیلی کریستال و الیجا وود، مستندی درباره گروه راک استرالیایی INXS، فیلم جدید آنتوان فوکا با عنوان «محمد علی» و مستند تیراندازی در مدرسه پارکلند از جمله فیلم‌هایی هستند که در این دوره روی پرده می‌روند.

مستندهایی از ورنر هرتسوگ و ابل فرارا نیز در این جشنواره دیده خواهد شد.

امسال ترایبکا برای نخستین‌بار بخش هفته منتقدان را به برنامه‌هایش اضافه کرده که برای نخستین‌بار است که در جشنواره فیلمی در آمریکای شمالی این اتفاق می‌افتد و در این بخش پنج فیلم را به نمایش درمی‌آورد. ابن بخش بر مبنای نظرات منتقدان نیویورکی انتخاب و اداره می‌شود که شامل اریک کوئنمنتقد و معاون سردبیر «این دی وایر»، کی آستین کالینز منتقد فیلم «ونیتی‌فر»، بیلگه ابیری منتقد فیلم «ویلیج وویس»، آلیسون ویلمور منتقد «بازفید نیوز» و امیلی یوشیدا منتقد «نیویورک مگزین» و «والچر» هستند.

کارا کازومانو مدیر فستیوال در این باره در بیانیه‌ای گفت هر فستیوالی به واسطه جامعه خود شکل می‌گیرد و بازتابی از آن است و ما خوشوقتیم که نیویورک متنوع‌ترین شهر زمین است.

این جشنواره با نمایش مستندی با عنوان «آپولو» ساخته راجر رأس ویلیامز کار خود را آغاز می‌کند.

در بخش روایت داستانی ۱۰ فیلم، در بخش رقابتی مستند ۱۲ فیلم، در بخش رقابتی داستان بین‌المللی ۱۰ فیلم، در بخش داستانی «اسپاتلایت» ۱۵ فیلم، در بخش مستند «اسپاتلایت» ۱۶ فیلم، در بخش «دیدگاه‌ها» ۱۶ فیلم، در بخش هفته منتقدان ۵ فیلم، در بخش «نیویورک این طوری است» ۳ فیلم، در بخش «نیمه شب» ۵ فیلم، در بخش «فیلم پلاس» ۱۱ فیلم به نمایش درمی‌آید.

در مجموع ۱۰۳ فیلم در این دوره نمایش داده می‌شود.

هنوز فیلم اختتامیه این دوره معرفی نشده است.

هجدهمین دوره جشنواره فیلم ترایبکا در سال ۲۰۱۹ و از ۲۴ آوریل تا ۵ ماه می برگزار می‌شود.

 

جرد لتو الک بالدوین ترایبکا 2019
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین