کد خبر: 33192 A

نولان برای اولین بار فیلم رمانتیک می‌سازد

نولان برای اولین بار فیلم رمانتیک می‌سازد

فیلمبردار تازه‌ترین اثر کریستوفر نولان می‌گوید این فیلم رمانتیک بوده و ترکیبی از "شمال با نورث‌وست"به کارگردانی آلفرد هیچکاک و فیلم "تلقین" ساخته خود نولان است.

ایران آرت: فیلم بعدی "کریستفر نولان" پس از "دانکرک" پروژه‌ای بسیار محرمانه است اما به تازگی جزئیاتی تازه هرچند ناچیزی به بیرون درز کرده که دانستن آن خالی از لطف نیست. بر اساس گزارش "پروداکشن ویکلی"، فیلم جدید نولان ترکیبی از "شمال با نورث‌وست" (North by Northwest) به کارگردانی "آلفرد هیچکاک" و فیلم "تلقین" (Inception) خود او توصیف شده است. اگرچه این نکات از ابهام موجود نمی‌کاهد، اما برای انفجار انبار خیال‌پردازی در ذهن طرفداران دو آتشه‌ی نولان کافی است.

به گزارش سی نما، "هویته ون هویتما" که "بین‌ستاره‌ای" (Interstellar) و "دانکرک" (Dunkirk) را برای نولان فیلمبرداری کرده، در این پروژه‌ی جدید هم به فیلمساز ملحق شده، و آن را یک تریلر رمانتیک و ترکیبی از "شمال با نورث‌وست" و "تلقین" توصیف کرده است. تولید اثری رمانتیک توسط نولان هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. اگرچه بسیاری فیلم‌های او را سرد و خالی از احساس می‌دانند، اما با وجود اینکه "بین‌ستاره‌ای" نولان اثری بود پراحساس، نباید از این مسئله غافل شد که او تاکنون فیلمی رمانتیک خلق نکرده است. نزدیک‌ترین فیلم او به آثار رمانتیک رابطه‌ی شخصیت‌های "لئوناردو دی‌کاپریو"‌ و "ماریون کوتیار" در "تلقین" بود.

شباهت لحن فیلم جدید نولان به "شمال با نورث‌وست" نیز نکته‌ی قابل تأمل و جالبی است. آن فیلم کلاسیک هیچکاک با بازی "کری گرانت" در نقش مردی که توسط جاسوس‌ها تحت تعقیب است، پر از تعلیق‌های هیچکاکی بود اما در پاره‌ای لحظات دیگر لذت‌بخش و طنزآمیز. طنز ویژگی دیگری است که در آثار نولان به ندرت یافت می‌شود.

اشاره‌ی فیلمبردار به "تلقین" هم بحث‌برانگیز می‌شود. آیا این بدان معناست که با یک اثر پیچیده‌ی دیگر با عناصر خیالی مواجه خواهیم بود؟ صرف نظر از مضمون فیلم، از این توصیف مختصر چنین برمی‌آید که نولان در پی خلق اثری متفاوت از فیلم‌های قبلی خود بوده و در عین حال از استایل همیشگی خود فاصله نگرفته است.

استودیوی برادران وارنر فیلم را برای اکران در تاریخ ۱۷ جولای ۲۰۲۰ در نظر گرفته و تأیید کرده که در سالن‌های آیمکس به نمایش درخواهد آمد.

 

کریستوفر نولان آلفرد هیچکاک دانکرک تلقین هویته ون هویتما
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین