کد خبر: 3310 A

مصاحبه اصغر فرهادی با روزنامه اسرائیلی/ خبرسازی صدا و سیما و توضیح روابط عمومی

مصاحبه اصغر فرهادی با روزنامه اسرائیلی/ خبرسازی صدا و سیما و توضیح روابط عمومی

انتشار مصاحبه اصغر فرهادی با هاآرتص برخی حواشی برای این فیلمساز برنده اسکار به همراه داشته است.

ایران آرت : خبرگزاری صدا و سیما و روابط عمومی فیلم "فروشنده" دو روایت مختلف از یک مصاحبه اصغر فرهادی دارند که در روزنامه معروف اسرائیلی، هارتص، به چاپ رسیده است. 

خبرگزاری صدا و سیما چه نوشت؟ 

خبرگزاری صدا و سیما با انتشار خبر و تصویری از  روزنامه هاآرتص نوشت: اصغر فرهادی کارگردان ایرانی برنده اسکار، قبل از برگزاری مصاحبه قابل تامل اصغر فرهادی !مراسم اسکار، در جشنواره کن با خبرنگار این روزنامه که به صراحت خود را اسرائیلی معرفی می کند علاوه بر مسائل مربوط به اسکار درباره مسائل سیاسی نیز با وی صحبت کرده است .
وری کلین خبرنگار هاآرتص نوشت: من ماه مه گذشته فرهادی را در جشنواره فیلم کن و در فضایی کاملا متفاوت در زمانی که به نظر می رسید نامزدی ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا فقط یک حماقت گذرا بود، دیدم و با او ملاقات کردم.
بنابر این گزارش خبرنگار هاآرتص به فرهادی گفت: من از اسرائیل آمده ام بنابراین من می دانم که شما از چه چیزی و درباره چه چیزی صحبت می کنید. نظرتان درباره نقش مردان و زنان چیست؟ آیا شما بطور برابر با آنها برخورد می کنید؟ زنان در کارهای شما خیلی مهم هستد.

فیلم فروشنده
فرهادی جواب داد: خودم، زمانی که بعد از گذشت زمان، به فیلم هایم نگاه می کنم، احساس می کنم که زنان مهمترین نقش را دارند - صادقانه بگویم من به زنان اهمیت و اعتبار بیشتری می دهم.
اصغر فرهادی در پاسخ به سوال خبرنگار هاآرتص درباره اسرائیل و ایران نیز گفت: سیاستمداران نمی خواهند مشکل را حل کنند . تنها امید من به مردم است و نه سیاستمداران. (البته) من امید کمی به مردم دارم. زیرا آنها نیز توسط رسانه ها و سیاستمداران تحت تاثیر قرار گرفته اند.
بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) یک نمونه از آن است و  «ما هم احمدی‌نژاد (رئیس جمهور سابق) را داشتیم.»

پاسخ روابط عمومی فیلم فروشنده 

روابط عمومی فیلم "فروشنده" برای رفع سوء برداشت‌ها درمورد مصاحبه اصغر فرهادی با هاآرتص، متنی به این شرح منتشر کرد:

با توجه به اینکه آقای فرهادی مشغول فراهم کردن مقدمات فیلم بعدی‌شان در بیرون از ایران هستند، توضیحات زیر بر اساس اطلاعات روابط عمومی فیلم فروشنده در ایران منتشر می‌شود.

روز گذشته مصاحبه‌ای با آقای فرهادی در وبسایت روزنامه هاآرتص منتشر شد که طبق آنچه در مقدمه مصاحبه نیز آمده، در فستیوال فیلم کن سال گذشته انجام شده است. آقای فرهادی در فستیوال فیلم کن ۲۰۱۶، حدود پنجاه مصاحبه بر اساس برنامه ریزى پخش‌کننده بین‌المللى فیلم فروشنده با رسانه‌ها داشته‌اند. مصاحبه‌هایی که بعد از اولین اکران جهانی (World Premiere) در فستیوالی مانند کن انجام می‌شوند، توسط روابط عمومی شرکت پخش‌کننده خارجی فیلم تنظیم می‌شوند. تمام حدود پنجاه مصاحبه ایشان با رسانه‌ها توسط روابط عمومی شرکت پخش‌کننده فرانسوی فیلم تنظیم شده بود. این مصاحبه‌ها معمولاً به صورت جمع سه یا چهار نفره از سه یا چهار رسانه مختلف برگزار می‌شوند. اگرچه یک سال از زمان انجام این مصاحبه گذشته است و امکان دقیق به خاطر آوردن‌ آن دشوار، اما این مصاحبه در جمع چند نفره خبرنگاران و روزنامه‌نگاران انجام شده و روزنامه‌نگاری که سؤالات را از آقای فرهادی پرسیده احتمالاً اعلام نکرده از طرف روزنامه اسرائیلی هاآرتص سؤال می‌پرسد و یا اگر اعلام کرده، این اعلام توسط روابط عمومی کمپانی پخش‌کننده فیلم به اطلاع آقای فرهادی نرسیده است.

 

اصغر فرهادی اسکار فیلم فروشنده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین