کد خبر: 32815 A

اسکار بهترین بازیگر زن برای ستاره "سوگلی" / دست گلن کلوز از اسکار کوتاه ماند

اسکار بهترین بازیگر زن برای ستاره "سوگلی" / دست گلن کلوز از اسکار کوتاه ماند

بازیگر بریتانیایی در فیلم "سوگلی" نقش ملکه آن را بازی می‌کند.

ایران آرت: الیویا کلمن صبح دوشنبه به وقت ایران در نود و یکمین دوره جوایز اسکار برای بازی در فیلم "سوگلی" (The Favourite) جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را گرفت.

یالیتزا آپاریسیو برای "رُما"، گلن کلوز برای"همسر"، لیدی گاگا برای "ستاره‌ای متولد می‌شود" و ملیسا مکارتی برای "هیچ‌وقت می‌توانی من را ببخشی؟" رقبای کلمن 45 ساله در بخش بهترین بازیگر زن بودند.

"سوگلی" به کارگردانی یورگوس لانتیموس تولید مشترک بریتانیا، ایرلند و آمریکاست. داستان فیلم در اوایل قرن هجدهم در دوران جنگ بین انگلستان و فرانسه روی می‌دهد و درباره رقابت دو عضو فامیل ملکه آن است که هر دو می‌کوشند سوگلی دربار باشند. کلمن در فیلم نقش ملکه آن را بازی می‌کند که مبتلا به نقرس است و تنها گاهی‌اوقات از تخت‌خواب خود بلند می‌شود و با صندلی چرخدار در قصر می‌گردد.

کلمن در حالی جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کرد که خیلی‌ها گلن کلوز را برنده جایزه این بخش می‌دانستند. کلوز پیش از این برای کار خود در "همسر" جوایز گلدن گلوب، انجمن بازیگران آمریکا و ده‌ها جایزه دیگر دریافت کرده بود، هر چند در جوایز بفتا جایزه این بخش را به کلمن واگذار کرد.

 

اسکار اسکار 2019 گلن کلوز الیویا کلمن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین