کد خبر: 3269 A

مونیکا بلوچی، مجری افتتاحیه و اختتامیه جشنواره فیلم کن خواهد بود

بازگشت مالنا به قلب فرانسوی‌ها!

بازگشت مالنا به قلب فرانسوی‌ها!

بازیگر ایتالیایی سال 2003 نیز اجرای مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره فیلم کن را به عهده داشت.

ایران آرت، علی افتخاری: مونیکا بلوچی بازیگر ایتالیایی اجرای مراسم افتتاحیه و اختتامیه هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن را به عهده خواهد داشت که 17 تا 28 مه برگزار می‌شود. او سال 2003 نیز در جشنواره کن این مسئولیت را به عهده داشت.

به گزارش فیگارو، بلوچی 52 ساله پا جای پای لورن لافیت، کمدین می‌گذارد که مجری مراسم دوره قبل جشنواره کن بود. پیش از آن لمبرت ویلسن دو سال پیاپی و در شصت و ششمین دوره جشنواره، اودری توتو این مسئولیت را به عهده داشتند.

پدرو آلمودوار کارگردان و فیلمنامه‌نویس اسپانیایی ریاست داوران بخش مسابقه اصلی هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن را به عهده خواهد داشت.

بلوچی رابطه‌ای طولانی با جشنواره کن دارد. او اولین بار در سال 2000 با فیلم "سوء ظن" به کارگردانی استفن هاپکینز در جشنواره حضور داشت. بلوچی دو سال بعد با فیلم جنجالی "برگشت‌ناپذیر" ساخته گاسپار نوئه به کن بازگشت.

او در 2006 که وونگ کار- وای رئیس داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره بود، یکی از داوران این بخش بود. بلوچی با فیلم‌های "یک تاریخ ایتالیایی" ساخته مارکو تولیو جوردانا، "برنگرد" به کارگردانی مارینا دو وان و "Les Merveilles" ساخته آلیچه رورواکر – که برنده جایزه بزرگ داوران شد - نیز در کن حضور داشته است.

در جاده شیری" تازه‌ترین فیلم بلوچی به کارگردانی امیر کوستوریتسا، سپتامبر پیش در هفتاد و سومین جشنواره فیلم ونیز در بخش مسابقه بین‌الملل روی پرده رفت. این فیلم از 12 ژوئیه در فرانسه اکران می‌شود. بلوچی قرار است در سریال "توئین پیکس" به کارگردانی دیوید لینچ بازی کند.

"مالنا"، "برادری گرگ"، "مصائب مسیح"، "برادران گریم" و "فصل کرگدن" از دیگر فیلم‌های اوست.

مونیکا بلوچی

مونیکا بلوچی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین