کد خبر: 32603 A

تحریم اسکار در خانه آقای کارگردان / فیلم‌های کن از اسکار جذاب‌تر است

تحریم اسکار در خانه آقای کارگردان / فیلم‌های کن از اسکار جذاب‌تر است

گاسپار نوئه فیلمساز جنجالی فرانسوی در جدیدترین مصاحبه اش گفت که واقعا به اسکار اهمیت نمی دهد و هرگز هم آن مراسم را نگاه نخواهد کرد.

ایران آرت: گاسپار نوئه فیلمساز مشهور فرانسوی در جدیدترین مصاحبه خود با اسکایپ از مراسم اسکار و فیلم های حاضر در آن صحبت کرد و گفت اهمیتی به مراسم اسکار نمی دهد.

وی در سخنانی بیان کرد: من واقعا به اسکار اهمیت نمی دهم، هرگز هم آن مراسم را نگاه نخواهم کرد. زمانی که بچه بودم و جوایز را می خواستند به فیلم های "کابوی نیمه شب" یا "پدرخوانده" بدهند جوایز برایم اهمیت داشت. 

از کارگردان جنجالی فرانسوی هنگام نمایش فیلم "کلایمکس"؛ آخرین ساخته اش در جشنواره کنِ سال گذشته درباره فیلم "پلنگ سیاه" که از بخت های جایزه اسکار است، پرسیده شده بود که او در جواب گفته بود وسط فیلم از سالن سینما خارج شده است.

حالا در جدیدترین مصاحبه، نوئه به فیلم "اولین اصلاح شده" ساخته پل شریدر یکی از فیلم های حاضر در بخش بهترین فیلمنامه اصلی اسکار اظهار علاقه کرده است.

به گزارش صبا به نقل از ایندی‌وایر، کارگردان "برگشت‌ناپذیر" درباره فیلم "اولین اصلاح شده" گفت: عالیست! تصویر تاریکی از زمانه فعلی ارائه می دهد فیلمی که من انتظارش را نداشتم، به خصوص این که فیلم از صنعت سینمای آمریکا و با حضور یک بازیگر مشهور آمده است. بعد از آنکه این فیلم را دیدم انگار ساعت ۲ بامداد بود، شروع کردم به سیگار کشیدن و دیدن چندباره برخی از صحنه های فیلم در مدت یک ساعت.

نوئه در ادامه از صحنه ای که در آن، آن شخص به کشیش می گوید که چرا نمی خواهد بچه دار شود به عنوان تاثیرگذارترین صحنه فیلم از دیدگاه خودش یاد کرد.

کارگردان "به خلا وارد شو" البته از هوارادان پر و پاقرص کارهای پل شریدر به خصوص "میشیما: یک زندگی در چهار بخش" نیز است. "میشیما" درام جاه طلبانه سال ۱۹۸۵ درباره یوکیو میشیما نویسنده انقلابی ژاپنی است. نوئه از فیلم "میشیما" به عنوان یک شاهکار مطلق یاد کرد و گفت: بارها آن را دیده ام. شریدر جایزه بهترین کارگردانی را برای آن از کن دریافت کرد، جایزه ای که به شدت مستحق آن بود. (البته نوئه در یادآوری جایزه پل شریدر اشتباه کرد، شریدر برای فیلم "میشیما" جایزه بهترین مشارکت هنری را دریافت کرده بود.)

کارگردان "کلایمکس" که دوبار با فیلم های "برگشت‌ناپذیر" و "به خلا وارد شو" در بخش مسابقه کن حضور داشته است از توجهش به این جشنواره بزرگ سینمایی نیز گفت: من مراسم جوایز کن را تماشا می کنم به این دلیل که با فیلم هایی که در آن شرکت می کنند احساس نزدیکی بیشتری دارم تا با فیلم های حاضر در مراسم اسکار.

نوئه البته در ادامه مصاحبه به "رُما" و کارگردانش کوارون که بخت اول جایزه اسکار امسال است نیز ادای احترام کرد. او از الهام بخش بودن دیگر فیلم کوارون با نام "جاذبه" بر فیلم بی پرده خودش به نام "عشق" گفت. نوئه تاکید کرد که "جاذبه" یک شاهکار فیلمسازیست.

او افزود: عمیقا امیدوارم کوارون و فیلمش در مراسم اسکار پیش رو همه جوایز را درو کنند به نظرم کوارون مستحق این جوایز است.

کارگردان مطرح و جنجالی فرانسوی اعتراف کرد که برخی از جوایز اهدایی اسکار موجب شگفتی اش شده اند.

او گفت: شگفت زده شدم که فیلم "عشق" هانکه، فیلمی که مرا تحت تاثیر قرار داد توانست جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را ببرد. بیش تر فیلم هایی که جایزه اسکار را می برند جزو دسته فیلم هایی که به سینما می روم و آن ها را تماشا می کنم، نیستند. 

در پایان فیلمساز فرانسوی گفت از اینکه در مراسم اسکار نیست احساس رضایت دارد او در این باره چنین اظهار کرد: من نمی خواهم در سالنی بنشینم و به مدت ۶ ساعت به جوک های بد گوش دهم.

اسکار کارگردان اسکار 2019 گاسپار نوئه جشناوره فیلم کن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین