کد خبر: 32455 A

بازیگر نقش هیتلر درگذشت

بازیگر نقش هیتلر درگذشت

دوران کاری برونو گانتس در دهه‌های 1970 و 1980 با همکاری با فیلمسازان شاخص آلمان مانند ورنر هرتسوگ، فولکر شلوندورف و ویم وندرس اوج گرفت.

ایران آرت: برونو گانتس که در "آسمان برلین / بال‌های اشتیاق" نقش فرشته را بازی کرد و در "خانه‌ای که جک ساخت" تازه‌ترین ساخته لارس فون تریر به عنوان راوی حضور داشت، جمعه غروب بعد از یک بیماری طولانی در زوریخ از دنیا رفت. او 77 ساله بود.

به گزارش هنرآنلاین، گانتس که یکی از تحسین‌شده‌ترین بازیگر تئاتر و سینما در اروپا بود، بیش از همه با بازی در نقش اصلی فیلم سال 2004 "سقوط" ساخته اولیور هیرشبیگل شناخته می‌شود که درباره آخرین روزهای زندگی آدولف هیتلر در یک پناهگاه زیرزمینی در برلین است.

گانتس متولد 1941 در زیباخ در سوئیس بود. دوران کاری او در دهه‌های 1970 و 1980 با همکاری با فیلمسازان شاخص آلمان مانند ورنر هرتسوگ، فولکر شلوندورف و ویم وندرس اوج گرفت و او در فیلم‌هایی چون "دوست آمریکایی"، "نوسفراتوی خون‌آشام"، "آسمان برلین / بال‌های اشتیاق" و دنباله آن "چنان دور، چنین نزدیک!" نقش‌آفرینی کرد.

کمدی ایتالیایی "نان و گل‌های لاله" ساخته سیلویو سولدینی، "ابدیت و یک روز" و "غبار زمان" هر دو به کارگردانی تئو آنجلوپولوس، "جوانی بدون جوانی" فرانسیس فورد کوپولا، درام تروریستی "عقده بادر ماینهوف" ساخته اولی ادل و "کتابخوان" استفن دالدری از دیگر فیلم‌های اوست.

گانتس در سال 2010 جایزه یک عمر دستاورد جوایز آکادمی فیلم اروپا را دریافت کرد که از آن به عنوان معادل اروپایی جوایز اسکار یاد می‌شود. آکادمی فیلم اروپا آن سال درباره او گفت: گانتس چهره خود را به تعدادی از فراموش‌نشدنی‌ترین لحظه‌های سینما داده است.

گانتس مدتی نیز رئیس آکادمی فیلم آلمان بود.

 

آدولف هیتلر هیتلر ابدیت و یک روز برونو گانتس استفن دالدری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین