کد خبر: 32427 A

5 نقش‌آفرینی کوتاه که منجر به جایزه اسکار شد

5 نقش‌آفرینی کوتاه که منجر به جایزه اسکار شد

بیتریس استریت تنها با 5 دقیقه حضور در فیلم "شبکه" موفق به کسب جایزه اسکار شده است.

ایران آرت: بازیگران بسیاری در تاریخ سینما بوده اند که به واسطه نقش آفرینی ماندگارشان موفق به دریافت اسکار شدند. بازیگرانی مانند دنیل دی لوئیس که در "خون به پا می شود" بیشترین سهم حضور در مقابل دوربین را داشت و بازی بی نظیری از خود ارائه داد. اما بازیگرانی هم بوده اند که مجسمه اسکار را تنها به واسطه چند دقیقه حضور در مقابل دوربین کسب کرده اند و صاحب افتخار شده اند. به گزارش مووی مگ، به 5 نقش آفرینی کوتاه که منجر به دریافت اسکار بهترین بازیگری شد پرداخته ایم که امیدواریم مورد پسند شما قرار بگیرد.

آن هاتاوی

1

5- آن هاتاوی در فیلم " بی نوایان " ، 15 دقیقه : آن هاتاوی از آن دسته بازیگرانی هست که در هالیوود موافقان و مخالفان فراوانی دارد. عده ای زیادی کماکان فکر می کنند او در مقابل دوربین رفتارهای غیرطبیعی از خود نشان می دهد و عده ای دیگر خلاف این نظر را دارند. اما هرچه که هست، بازی کوتاه هاتاوی در نقش فانتین در فیلم " بی نوایان " تام هوپر به اندازه ای خوب بود که بتواند برای او اسکار غافلگیر کننده ای را به همراه داشته باشد. او تنها 15 دقیقه زمان نیاز داشت تا اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل را دریافت نماید.

آنتونی هاپکینگز

2

4- آنتونی هاپکینگز برای فیلم " سکوت بره ها " ، 15 دقیقه : آنتونی هاپکینگز با بازی در نقش هانیبال لکتر ، یکی از به یاد ماندنی ترین شخصیت منفی های تاریخ سینما را خلق کرد که هنوز هم در یاد علاقه مندان به سینما باقی مانده است. اما جالب است که بدانید که مجموع دقایق حضور هاپکینگز در این فیلم بیشتر از 15 دقیقه نیست و به عبارت دیگر او نقش آفرینی شاهکار خود در این فیلم را تنها با 15 دقیقه بازی رقم زده است. زمانی زیادی نیست اما برای شخصیت هانیبال لکتر کافی به نظر می رسد.

جودی دنچ

3

3- جودی دنچ در فیلم " شکسپیر عاشق " ، 8 دقیقه : شاید زمانی که اسم فیلم " شکسپیر عاشق " به میان می آید، همه به یاد انتخاب عجیب آکادمی اسکار در شاخه بهترین بازیگر نقش اصلی زن می افتند که در آن سال گویینت پالترو موفق به دریافت جایزه شد و کیت بلانشت را در رقابت شکست داد. اما اتفاق جالب تر این فیلم این بود که جودی دنچ تنها به واسطه 8 دقیقه حضور در این فیلم، موفق به دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شده بود. اتفاقی که در میان حواشی گویینت پالترو و آن سخنرانی احساسی اش در مراسم اسکار به چشم نیامد.

آنتونی کویین

4

2- آنتونی کویین در فیلم " شور زندگی " ، 8 دقیقه : کرک داگلاس در فیلم " شور زندگی " داستان زندگی نقاش معروف ، وینسنت ون گوگ را روایت می کرد و ایفاگر نقش اصلی فیلم بود. اما در این میان تنها افتخار بزرگ فیلم حضور 8 دقیقه ای آنتونی کویین در نقش پل گاگین بود چراکه توانست تنها اسکار فیلم را بدست آورد و در لیست بازیگرانی قرار بگیرد که با کمترین حضور در مقابل دوربین توانسته اند اسکار کسب نمایند.

بیتریس استریت

5

1- بیتریس استریت در فیلم " شبکه " ، 5 دقیقه : فیلم " شبکه " یکی از تحسین شده ترین فیلمهای تاریخ سینما به شمار می رود که تمام بازیگران اصلی اش هم موفق به دریافت جایزه اسکار شدند! اما نکته جالب درباره فیلم این هست که بیتریس استریت که تنها 5 دقیقه در فیلم حضور داشت، به دلیل بازی بسیار خوبش موفق شد تا اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل را دریافت کند و از این حیث رکوردی بر جای بگذارد. استریت تنها در یک سکانس 5 دقیقه ای حضور پیدا کرده بود.

 

اسکار آن هاتاوی آنتونی هاپکینز جودی دنچ آنتونی کویین بیتریس استریت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین