کد خبر: 32402 A

جیمز کامرون: "آواتار ۲" شباهتی به "آکوامن" ندارد

جیمز کامرون: "آواتار ۲" شباهتی به "آکوامن" ندارد

جیمز کامرون با بیان اینکه با فیلم "آکوامن" ارتباط برقرار نکرده است گفت: صحنه‌های زیر آب فیلم "آواتار ۲" شباهتی به "آکوامن" ندارد.

ایران آرت: "جیمز کامرون" پیش‌تر وعده داده بود که دنباله‌ی "آواتار" (Avatar) به دنیای زیر آب "پاندورا" سرک خواهد کشید، اما سینماروها هنوز هیچ عکس یا فیلمی که دقیقاً ظاهر این دنیا را فاش کند مشاهده‌ نکرده‌اند. کامرون اخیراً در مصاحبه با یاهو ضمن صحبت در مورد فیلم "آلیتا: فرشته‌ی مرگ" (Alita: Battle Angel) که این هفته اکرانش را آغاز می‌کند، می‌گوید صحنه‌های زیر آب فیلم "آواتار ۲" شباهتی به "آکوامن" (Aquaman) به کارگردانی "جیمز وان" ندارد.

به گزارش سی نما، کامرون فیلم "آکوامن" را اثری لذت‌بخش توصیف کرده اما تأکید می‌کند که فیلمبرداری او از صحنه‌های زیر آب در دنباله‌های "آواتار" با اثر وان متفاوت خواهد بود: "من نمی‌توانستم چنین فیلمی بسازم زیرا هیچ رابطه‌ای با فیزیک و واقعیت ندارد. این فیلم جایی میان افسانه‌های یونانی و داستان‌های فانتزی قرار می‌گیرد."

کامرون در ادامه می‌گوید: "مردم در دنیای زیر آب تفحص می‌کنند به گمانم برای اینکه به آرامش برسند، نمی‌دانم. اما جذاب است. با تمامی شرایطش کنار می‌آیید. اما من هزاران ساعت را زیر آب گذرانده‌ام. در مورد دنیای زیر آب خود بسیار دقیق هستم. باید واقعی به نظر برسد. هرچند از فیلم "آکوامن" لذت بردم اما با آن ارتباط برقرار نکردم چرا که واقعی به نظر نمی‌رسید."

کامرون در حال حاضر سعی می‌کند دنیای زیر آب "آواتار" را تا حد ممکن واقعی کند. این فیلمساز کانادایی با به کارگیری یک فناوری جدید و پیشرفته، فیلمبرداری به صورت موشن-کپچر در زیر آب را میسر کرده است. اما "آکوامن" اغلب صحنه‌های زیر آب را با گرافیک رایانه‌ای و در اتاق تدوین اضافه کرد.

فیلم "آلیتا: فرشته‌ی مرگ" که یکی از پروژه‌های قدیمی کامرون به شمار می‌رود این هفته در آمریکای شمالی افتتاح می‌شود، اما انتظار می‌رود ۲۰۰ میلیون دلار به فاکس زیان مالی برساند.

دو دنباله‌ی بعدی "آواتار" به صورت یکجا فیلمبرداری شده‌اند. فاکس قرن بیستم "آواتار ۲" را در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ در آمریکا اکران می‌کند.

 

آواتار جیمز کامرون هالیوود ریپورتر آواتار 2 آکوامن آواتار 3
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین