کد خبر: 32294 A

رکورد تاریخ سینمای چین شکست

رکورد تاریخ سینمای چین شکست

فیلم سینمایی "زمین سرگردان" در نخستین هفته اکران در چین ۳۴۹ میلیون دلار فروخت و در رده دوم پردرآمدترین فیلم‌های تاریخ در هفت روز نمایش ایستاد.

ایران آرت: "زمین سرگردان" در شرایطی رکورد سینمای چین را شکست که سال پیش "کارآگاه چایناتاون ۲" با ۳۳۸ میلیون دلار و دو سال پیش "گرگ جنگجوی ۲" با ۳۰۷ میلیون دلار (هر دو در هفت روز اول اکران) به فاصله‌ای کوتاه رکوردشکنی کرده بودند. ضمن اینکه فروش هفته اول آن در چین بیش از مجموع درآمد ۳۳۸ میلیون دلاری فیلم سینمایی "انتقام‌جویان: جنگ ابد" در آمریکای شمالی در آوریل ۲۰۱۸ بود.

به گزارش همشهری آنلاین، "کارآگاه چایناتاون ۲" با ۵۴۱ میلیون دلار و "عملیات دریای سرخ" با ۵۷۵ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای چین در سال گذشته بودند و "گرگ جنگجوی ۲" با ۸۵۴ میلیون دلار فروش در سال ۲۰۱۷ بالاتر از دیگر فیلم‌ها ایستاد. حالا به نظر می‌رسد "زمین سرگردان" به عنوان نخستین فیلم علمی خیالی سینمای چین با موضوع زندگی فرازمینی بتواند این رکوردها را بشکند. فیلم فضا و داستانی خانوادگی دارد و همین در موفقیت تجاری آن بسیار موثر بوده است.

فرانت گو "زمین سرگردان" را بر اساس داستانی کوتاه از لیو کی‌زین ساخته است؛ پروژه‌ای که شاید بتواند عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۹ را حتی در مصاف با رقیبان هالیوودی از آن خود کند. "نیرو برمی‌خیزد" با ۹۳۷ میلیون دلار فروش در آمریکای شمالی همچنان پرفروش‌ترین فیلم در گیشه داخلی است و "گرگ جنگجوی ۲" با ۸۵۴ میلیون دلار فروش در چین در رده دوم است. هر چند از نظر تعداد تماشاگران، این دو فیلم پایین‌تر از دیگر رقیبان قرار می‌گیرند.

"زمین سرگردان" با بودجه ۵۰ میلیون دلاری ساخته شده و کارشناسان معتقدند با گیشه ۶۰۰ میلیون دلاری به کار خود در سینماها پایان خواهد داد. با این حال، فقط دو فیلم می‌توانند رکورد فروش هفت روز اول آن را به خطر بیندازند؛ "انتقام‌جویان" بعدی و "جنگ‌های ستاره‌ای" بعدی.

 

هالیوود جنگ ستارگان سینمای چین زمین سرگردان گرگ جنگجوی 2
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین