کد خبر: 32239 A

اولین گام برلیناله برای برابری جنسیتی

اولین گام برلیناله برای برابری جنسیتی

از ۴۰۰ فیلم راه‌یافته به برلیناله امسال تقریبا نیمی از آن‌ها را کارگردانان زن ساخته‌اند.

ایران آرت: جشنواره فیلم برلین در اولین گام به سوی برابری جنسیتی تقریبا نیمی از اکران‌های خود را به فیلم‌هایی به کارگردانی زنان اختصاص داد. از ۴۰۰ فیلم راه‌یافته به برلیناله امسال تقریبا نیمی از آن‌ها را کارگردانان زن ساخته‌اند.

"دییِتر کاسلیک" که روز شنبه تعهدنامه ارتقاء حضور بانوان در صنعت سینما را امضاء کرد، گفت: "ما هنوز راهی طولانی در برقراری برابری جنسیتی در پیش داریم."

به گزارش فارس به نقل از رویترز، جشنواره برلین همچنین قصد دارد در میان هیات داوران، هیات انتخاب فیلم‌ها و ستاد اجرایی جشنواره نیز میزان حضور و مشارکت زنان را بهبود ببخشد.

از ۱۷ فیلم بخش رقابتی جایزه "شیر طلایی" امسال ۷ فیلم دارای کارگردان زن هستند که در نوع خود پیشرفتی چشمگیر محسوب می‌شود.

کاسلیک در ادامه افزود: "ما هرگز اینچنین آماری در تاریخ برگزاری فستیوال نداشته‌ایم و این اثبات می‌کند که تصمیم درستی گرفته‌ایم."

"گِیل آن هارد" تهیه‌کننده آثار موفقی همچون "ترمیناتور"، "بیگانگان" و "مردگان متحرک" گفت: "تعهدنامه برابری جنسیتی سیگنال و علائمی از نیاز صنعت سینما به تغییر و اینکه زنان تهیه‌کننده و کارگردان سینما دیگر در اقلیت و استثنا نیستند، به جهان ارسال می‌کند.

هارد که به عنوان مهمان ویژه در فستیوال امسال برلین حضور دارد در ادامه افزود: "فستیوال برلین به‌حق که امسال بسیار بهتر از جشنواره‌های "کن" و "ونیز" در مورد برابری جنسیتی عمل کرده است."

جشنواره فیلم برلین برلیناله برابری جنسیتی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین