کد خبر: 32236 A

پیش‌بینی فراستی از جوایز فیلم فجر / نوید محمدزاده باید سیمرغ ببرد

پیش‌بینی فراستی از جوایز فیلم فجر / نوید محمدزاده باید سیمرغ ببرد

مسعود فراستی برندگان سیمرغ بلورین جشنواره سی و هفتم را پیش بینی کرده و ابراز امیدواری کرد که پیش‌بینی‌اش درست نباشد.

ایران آرت: مسعود فراستی در بخش میز نقد برنامه سینمایی "هفت" که شامگاه یکشنبه ۲۱ بهمن روی آنتن شبکه سه رفت، درباره نامزدهای اعلام شده سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر صحبت کرد.

رسانه ها نوشتند: او در بخشی از این برنامه پیش بینی خود را از چگونگی اهدای جوایز اینطور مطرح کرد: "پیش بینی خوشایند و احساس خوبی درباره داوری‌ها ندارم، به نظرم به دو فیلمی جایزه می‌دهند که اصلا لیاقتش را ندارند، یعنی به فیلم "غلامرضا تختی" و "شبی که ماه کامل شد". به هیچ وجه با این دو فیلم نیستم، زیرا که به نظرم اولی قهرمان انسانی و سترون دارد و دیگری هم قهرمانش ریگی و برادرش هستند. سینما هم در هر دو به شدت ناچیز است."

فراستی ادامه داد: "پیش بینی‌ام در بازیگری این است که امسال به طور اساسی سیمرغ حق یک بازیگر (نوید محمدزاده) است که در دو فیلم "سرخپوست" و "متری شیش و نیم" نامزد شده است اما به او جایزه نمی دهند و بازیگران زن فیلم "شبی که ماه کامل شد" جایزه می دهند. این پیش بینی من است که اگر درست در بیاید، وای به جشنواره و وای به هیات داوران، امیدوارم که پیش بینی ام درست در نیاید."

این در حالی ست که  پیشتر فراستى در میز نقد برنامه هفت به دومین فیلم سعید روستایى «متری شیش و نیم» نظر مثبت داد و گفت: اولین فیلم روستایی را دوست نداشتم ولى از «مترى شیش و نیم» خوشم آمد، بازى نوید محمدزاده در دو فیلم «سرخپوست» و «مترى شیش و نیم» خوب است. 

اما نظر این منتقد سخت پسند و خاص درباره سرخ پوست به نویسندگی و کارگردانی نیما جاویدی در دومین برنامه هفت حسابی خبرساز شد و او پس از اینکه از سرخ پوست به نیکی یاد کرد آن را شوک دور تازه برنامه هفت یاد کرد. 

گفتنی ست دو فیلم متری شیش و نیم و «سرخپوست» دو فیلم بخش خصوصی ست که در بخش های مختلف سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر نامزد شدند. متری شیش و نیم با سرمایه مشترک محمدصادق رنجکشان و سیدجمال ساداتیان و سرخ پوست با سرمایه مشترک محمدصادق رنجکشان و مجید مطلبی تولید شده است.

جالب اینکه خود فراستی این اتفاق را شوک برنامه «هفت» دانست.

جشنواره فیلم فجر مسعود فراستی نوید محمدزاده سیمرغ سرخپوست غلامرضا تختی شبی که ماه کامل شد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین