کد خبر: 32205 A

فرصتی استثنائی برای خانم بازیگر / الهام‌بخش دیگران خواهم بود

فرصتی استثنائی برای خانم بازیگر / الهام‌بخش دیگران خواهم بود

بری لارسون که فیلم جدیدش با نام "کاپیتان مارول" از ماه آینده روی پرده می‌آید، درباره فرصت استثنائی حضور در این فیلم و الهام‌بخش بودن نقشش صحبت کرد.

ایران آرت: بری لارسن با این‌که برای ایفای نقش در "اتاق" (لنی آبراهامسن، ۲۰۱۵) برنده تندیس طلایی اسکار شد، اما جهانش در آستانه یک تغییر اساسی قرار دارد؛ تغییری که احتمالاً پیش از این نمونه‌اش را تجربه نکرده است.

فیلم بعدی او در مقام بازیگر "کاپیتان مارول" نام دارد که از ماه مارس روی پرده سینماهای سراسر جهان می‌رود و بعد از آن، او را هم باید در کنار بازیگرانی قرار دهیم که یک‌شبه سری در دنیای ابرقهرمانان جهان سینمایی مارول درآورده‌اند از جمله کریس اِوِنس، رابرت داونی جونیور، مارک رافِلو و اسکارلت جوهانسن. اما این بازیگر سینمای مستقل آن طور که در گفت‌وگوی جدیدی اشاره کرده است، می‌خواهد از این فرصت برای اهدافی بزرگ‌تر بهره ببرد.

به گزارش هنر و تجربه، لارسن به "اینستایل" گفته است: "این فیلم بزرگ‌ترین و بهترین فرصتی است که می‌توانستم به دست بیاورم؛ پس برای من به‌نوعی حکم ابرقدرت را داشت. در واقع این می‌تواند قالبی از عمل‌گرایی من توصیف شود: بازی در فیلمی که در سراسر جهان به نمایش درمی‌آید و آن قدر در مکان‌های مختلفی دیده می‌شود که خودم نمی‌توانم در همه آن‌ها ظاهر شوم."

لارسن در ادامه منظورش را دقیق‌تر توضیح داده و گفته است که بازی در قالب شخصیتی قوی و مستقل و قدرتمند چون یک ابرقهرمان که اتفاقاً زن است، نه‌فقط الهام‌بخش دیگران خواهد بود بلکه شرایطی را برای او به وجود آورد تا بتواند از شهرتش در جهت درست و مفید بهره ببرد.

او پیش از هر چیز می‌خواهد فرصتی را برای زنان و سینماگران رنگین‌پوست ایجاد کند تا بتوانند نقش‌های مختلف‌شان را در تولید آثار سینمایی به دست بیاورند: "هدف بعدی‌ام راه انداختن مدرسه‌ای است برای آموزش متخصصان در رشته‌های مختلف فیلم‌سازی. حرفه‌های بسیار زیادی وجود دارند که می‌شود برای‌شان نیرو تربیت کرد. ما به آدم‌های جوان برای یادگیری و انتقال تجربه‌ها نیاز داریم و فوق‌العاده می‌شود اگر تنوع نژادی و جنسیتی بیش‌تری در صنعت سینما و رشته‌های مختلف فیلم‌سازی داشته باشیم."

این بازیگر تحسین‌شده درباره ویژگی‌ای هم صحبت کرده است که او را به شخصیت کاپیتان مارول علاقه‌مند کرد. این طور که پیداست همه چیز به اولین باری برمی‌گردد که او هریسن فورد را در قالب نقش ایندیانا جونز تماشا کرد و به‌شدت شیفته یافتن نقشی شد که بتواند معادل زنانه این قهرمان (با ضعف‌های خاص خودش) را برای تماشاگران خلق کند: "البته که سیگورنی ویور در "بیگانه" خیلی خوب است اما به اندازه کافی از طیف اعتمادبه‌نفس، گستاخی و کمی بی‌دست‌وپایی برخوردار نیست. در واقع زنان اجازه بازی در چنین نقش‌هایی را به دست نمی‌آورند."

"کاپیتان مارول" به کارگردانی آنا بودِن و راین فلِک از نهم مارس (هجده اسفند) در سینماها به نمایش درمی‌آید.

هالیوود بری لارسون بری لارسن کاپیتان مارول ابرقهرمان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین