کد خبر: 32178 A

فرار آقای بازیگر از زندان نفوذناپذیر پرتوریا

فرار آقای بازیگر از زندان نفوذناپذیر پرتوریا

دنیل رادکلیف در اقتباس سینمایی از یک ماجرای واقعی درباره فرار دو زندانی از یک زندان فوق‌امنیتی در آفریقای جنوبی دوران آپارتاید ایفای نقش می‌کند.

ایران آرت: بازیگر ۲۹ ساله انگلیسی که بیش از همه با بازی در مجموعه سینمایی "هری پاتر" شناخته می‌شود، بازیگر اصلی پروژه "فرار از پرتوریا" به نویسندگی و کارگردانی فرانسیس عنان است. داستان درباره جوانی بیست و چند ساله به نام تیم جنکین است که سال ۱۹۷۸ همراه دوست خود استفن لی متهم به برنامه‌ریزی برای انجام اقدام‌های تروریستی علیه رژیم نژادپرست آفریقای جنوبی می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، جنکین و دوستش که در زندان فوق‌امنیتی پرتوریا در آفریقای جنوبی گرفتار شده‌اند، تصمیم می‌گیرند پیامی آشکار به رژیم آپارتایدی بفرستند و از زندان بگریزند. بین دنیای درون زندان و دنیای خارج ۱۰ در آهنی وجود دارد و تیم و استفن باید با درست کردن ۱۰ کلید چوبی برای این درها راه خود را به سوی آزادی بگشایند. فیلمنامه بر اساس خودزندگینامه جنکین نوشته شده و شرح کامل آن در کتاب "درون و بیرون: فرار از زندان پرتوریا" آمده است.

دیوید بارون که در مقام تهیه‌کننده "هری پاتر" با رادکلیف همکاری کرده، پس از سال‌ها دوباره این تجربه را در پروژه "فراز از پرتوریا" تکرار می‌کند. پیش‌تولید فیلم به مراحل نهایی رسیده است و عنان ۳۵ ساله در نخستین تجربه فیلمسازی خود روی صندلی کارگردانی آن می‌نشیند. این سینماگر انگلیسی پیش‌تر فیلم کوتاه و تلویزیونی ساخته و "فرار از پرتوریا" اولین فیلم بلند داستانی اوست.

 

هالیوود هری پاتر دنیل رادکلیف فرار از پرتوریا فرانسیس عنان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین