کد خبر: 3207 A

بهترین‌های سال سینمای جهان(9)

سینمایی عجیب دنزل واشینگتن

سینمایی عجیب دنزل واشینگتن

سال سپری شده سالی توام با خلق برخی ارزش‌های ماندگار برای سینمای جهان بود. سالی که با وصف کوتاه فیلم‌های برتر جلوه لازم را در اذهان هنر دوستان خواهد یافت.

ایران آرت: سال سپری شده سالی توام با خلق برخی ارزش‌های ماندگار برای سینمای جهان بود. سالی که با وصف کوتاه فیلم‌های برتر جلوه لازم را در اذهان هنر دوستان خواهد یافت. در این مطلب با سینمایی «حصارها»آشنا خواهید شد.

حصارها (Fences)

ژانرل: درام اجتماعی

محصول: کمپانی‌های برون کری اتیو، مارکومدیاوپارامونت

تهیه‌کنندگان: تادبلک و اسکات رودین

سناریست: آگوست ویلسون

کارگردان: دنزل واشنگتن

مدیر فیلمبرداری: شارلوت بروس کریستسن

تدوینگر: هیوزوینبورن

موسیقی متن: مارسلو زارووس

طول مدت: 139 دقیقه

هزینه تولید: 25میلیون دلار

میزان فروش: 104 میلیون دلار

بازیگران: دنزل واشینگتن، ویولا دیویس، استیفن هندرسون، جووان اده یو، راسل هورنزبی، میکلتی ویلیامسون و سانیاسیدنی

موضوع: در دهه 1950 در شهر پیتسبورگ آمریکا تروی مکسون (دنزل واشینگتن) همراه با همسرش رز (ویولا دیویس) و پسرشان کوری (جووان آده بو) زندگی محدودی را پشت سر می‌گذارند و راه امرار معاش‌اش جمع‌آوری پس‌ماندهای شهری و واگذاری آن به کارخانه‌هایی است که می‌خواهند با این اندوخته‌ها از نوع متاع‌های تولیدی‌شان را شکل دهند. اما برادر بزرگ تروی که گابریل (میکلتی ویلیاسون) نام دارد بر اثر شرکت در جنگ جهانی دوم دچار ضربه روحی و مبتلا به بیماری روانی شده است و این مساله و همچنین گذشته پرخدشه‌تر وی که حتی با سرقت اموال عمومی همراه بوده و سر بر آوردن پسرش که محصول ازدواج قبلی به شمار می‌آید زندگی فعلی او به سرعت رو به اضمحلال می‌برد. با همت بزرگ دنزل واشینگتن که هم بازیگر نقش اول و هم کارگردان فیلم است، «حصارها» بعد از سال‌ها اجرای موفقیت‌آمیز در صحنه تئاتر تبدیل به نخستین نسخه عمده و مهم سینمایی از روی این داستان مبتنی بر تبعیض نژادی و تلاش و تخطی شده است.

 

دنزل واشینگتن فیلم حصارها استیفن هندرسون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین