کد خبر: 3203 A

بهترین‌های سال سینمای جهان(5)

پشت پرده‌های ناسا در «چهره های پنهانی»

پشت پرده‌های ناسا در «چهره های پنهانی»

سال سپری شده سالی توام با خلق برخی ارزش‌های ماندگار برای سینمای جهان بود. سالی که با وصف کوتاه فیلم‌های برتر جلوه لازم را در اذهان هنر دوستان خواهد یافت.

ایران آرت: سال سپری شده سالی توام با خلق برخی ارزش‌های ماندگار برای سینمای جهان بود. سالی که با وصف کوتاه فیلم‌های برتر جلوه لازم را در اذهان هنر دوستان خواهد یافت. در این مطلب با سینمایی «چهره‌های پنهانی»آشنا خواهید شد.

چهره‌های پنهانی (Hidden Figures)

ژانر: درام تاریخی

محصول: کمپانی‌های فاکس، چرنین و لوانتین فیلمز

تهیه‌کنندگان: دوناگیگ لیوتی، ینوتاپینگ و فارل ویلیامز

سناریست‌ها: تئو دور ملفی و آلسیون شرودر

کارگردان: تئو دورملفی

مدیر فیلمبرداری: مندی واکر

تدوینگر: پیتر تشفر

موسیقی متن: هانس زیمر، فارل ویلیامز و بنجامین وال فیش

طول مدت: 127 دقیقه

هزینه تولید: 25میلیون دلار

میزان درآمد: 155میلیون دلار

موضوع: سه زن کارشناس امور فضایی که سیاهپوست هستند و در ارتباط با سازمان ناسا کار می‌کنند در پی افزایش فعالیت‌های این نهاد مجبور به تلاش مضاعف می‌شوند تا ناسا در رقابتی که با سازمان فضایی روسیه بر سر دستاوردها و فتوحات فضایی دارد، عقب نیفتد، با این حال در سال 1961 که ماجراهای تعبیض‌ نچادی در آمریکا در اوج خود قرار دارد. مسئولان ناسا سعی می‌کنند چهره‌های اصلی و مهره‌های موثر این نهاد را همچنان نفرات سفید پوست جلوه بدهند و این زنان به موازات عنوان فیلم چهره‌هایی پنهانی هستند که کارهای مهم می‌کنند اما دیده نمی‌شوند. این امر درگیری‌هایی را بین این سه زن که کاترین گوبل (با بازی تاراجی پی هنسون) دوروتی وان (اوکتاویا اسپنسر) و هری جکسون (یانل مونایی) نام دارند. با سران ناسا و مدیران واحدهای کاری آنان موجب می‌شود و در این میان گوبل یک سردمدار سرسخت اما نه چندان موفق است.

موارد متعدد تبعیض نژادی در این فیلم به بهترین شکل به معرض نمایش نهاده شده و اوج تجلی آن در مبارزه‌ای است که ال هریسون (کوین کاستنر) و مبارزه با این موارد در محل کار اعضای این گروه به راه می‌اندازد و فرجام آن راهیابی کاترین گوبل به گروهی است که قرار است برای تحقیقات لازم به فضا اعزام شوند و در این امرویوی ین میچل (کریستن دانست) هم که مشاوره ناسا است سهمی آشکار دارد.

 

 

 

 

هانس زیمر تئو دورملفی چهره های پنهانی کریستین دانست
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین