کد خبر: 3201 A

بهترین‌های سال سینمای جهان(3)

هنرنمایی مل گیبسون در جنگی خانمان سوز

هنرنمایی مل گیبسون در جنگی خانمان سوز

سال سپری شده سالی توام با خلق برخی ارزش‌های ماندگار برای سینمای جهان بود. سالی که با وصف کوتاه فیلم‌های برتر جلوه لازم را در اذهان هنر دوستان خواهد یافت.

ایران آرت: سال سپری شده سالی توام با خلق برخی ارزش‌های ماندگار برای سینمای جهان بود. سالی که با وصف کوتاه فیلم‌های برتر جلوه لازم را در اذهان هنر دوستان خواهد یافت. در این مطلب با سینمایی Hacksaw Ridge آشنا خواهید شد.

Hacksaw Ridge

محصول: کمپانی‌های پاندمونیوم، پرموت و سامیت اینترنت منت

تهیه‌کنندگان: تری بنه دیکت، پل کاری، بروس دیوی ویلیام دی جانسون

سناریست‌ها: اندرونایت و رابرت شنکان

کارگردان: مل گیبسون

مدیر فیلمبرداری: سایمون دوگان

تدوینگر: جان گلیبرت

موسیقی متن: روپرت گرگسون ویلیامز

طول مدت: 139 دقیقه

هزینه تولید: 40میلیون دلار

میزان فروش: 212 میلیون دلار

بازیگران: اندر گارفیلد، سم وورتینگتون، لوک تریسی، تره زاپالمر، هوگوویوینگ، رشال گریفیت ووینس‌ون

موضوع: یک سرباز ارتش آمریکا به نام دزموند داس (اندروگارفیلد) که بر اثر تعلیمات مذهبی‌اش از استفاده سلاح رویگردان است و در بخش پزشکی ارتش فعالیت می‌کند در گرما گرم جنگ جهانی دوم پس از به دام افتادن تعداد زیادی از افراد جوخه‌ای که در آن عضویت دارند با نادیده گرفتن فرامین صادره در منطقه می‌ماند و به نجات این افراد برمی‌خیزد. داستان به ما می‌گوید نفرت داس از سلاح و مبارزه از حادثه نشات می‌گیرد که در کودکی وی روی داد و کم مانده بود که به مرگ برادر کوچک او منجر شود و با این حال در هنگام جنگ جهانی و با مشارکت پدر و برادرانش در این رویداد او نیز به سمت جبهه و اقدامی کشیده می‌شود که شرحش آمد. این فیلم نقطه و وسیله بازگشت مل گیبسون کارگردان آن به قله هنر سینما پس از 10 سال دوری از آن و افتادن روی درام‌های حاشیه‌ای و جدال‌های رسانه‌ای به شمار می‌آید و ثابت می‌کند که او همچنان استاد هنر سینماست.

 

مل گیبسون اندر گارفیلد سم وورتینگتون Hacksaw Ridge
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین