کد خبر: 3200 A

بهترین‌های سال سینمای جهان- 2

درباره «سالی»؛ درامی واقعی که باورش نمی‌کنید

درباره «سالی»؛ درامی واقعی که باورش نمی‌کنید

سال سپری شده سالی توام با خلق برخی ارزش‌های ماندگار برای سینمای جهان بود. سالی که با وصف کوتاه فیلم‌های برتر جلوه لازم را در اذهان هنر دوستان خواهد یافت.

ایران آرت: سال سپری شده سالی توام با خلق برخی ارزش‌های ماندگار برای سینمای جهان بود. سالی که با وصف کوتاه فیلم‌های برتر جلوه لازم را در اذهان هنر دوستان خواهد یافت. در این مطلب با سینمایی سالی (Sully) آشنا خواهید شد.

سالی (Sully)

ژانر: درام تاریخی واقعی

محصول: کمپانی‌های ویلیج رودشو، فلش لایت فیلمزو برادران وارنر

تهیه‌کنندگان: فرانک مارشال، الین استوارت و تیم مور

سناریست: تاد کومارنیکی

کارگردان: کلینت ایستوود

مدیر فیلمبرداری: تام استرن

تدوینگر: بلوموری

موسیقی متن: کریستین جاکوب و گروه تی‌یرنی ساتون

طول مدت 96 دقیقه

هزینه تولید: 6 میلیون دلار

میزان درآمد: 256 میلیون دلار

موضوع: در 15 ژانویه 2009 دو خلبان آمریکایی به نام‌های چلسی سالی سالن برگر (با بازی تام هنکس) و جف اسکایلز (با بازی آرون اکهارت) یک هواپیمای مسافرتی را از مبدا فرودگاه لا گاردیا به مقصد فرودگاه بین‌المللی شارلوت داگلاس در کشورشان به حرکت در می‌آورند اما در ارتفاع 850 متر از سطح زمین، هواپیما با گروهی بزرگ از پرندگان مهاجر که در حال سفر هستند، برخورد می‌کند و در این واقعه هر دو موتور هواپیما از کار می‌افتد. از آنجا که هر دو خلبان به این نتیجه می‌رسند که امکان رسیدن به نزدیک‌ترین فرودگاه‌های اطراف آنجا را ندارند، سالی برگر تصمیم می‌گیرد هواپیمای ضربه خورده و مخدوش را روی رودخانه مشهور هادسون به موازات شهر نیویورک فرود بیاورد و چنین نیز می‌کند و کل سرنشینان صحیح و سالم به زمین می‌رسند و به همین سبب رسانه‌ها در یک چشم به هم زدن از «سالی» یک قهرمان ملی می‌سازند. با این حال مقام‌های مسئول مدعی می‌شوند که یکی از موتورهای هواپیما برخلاف ادعاهای سالی درست کار می‌کرده و بنابراین او می‌توانسته بدون ریسک فرود آوردن هواپیما روی رودخانه، آن را به لاگاردیا باز گرداند یا به تتربورو که نزدیک‌ترین فرودگاه به هواپیما بوده، برود. سالن برگر که در صورت اثبات این ادعا برکنار و بدنام می‌شود، در دادگاهی که به این موضوع رسیدگی می‌کند خلاف این را به اثبات می‌رساند و مشخص می‌شود که او درست عمل کرده است.

 

 

کلینت ایستوود تام هنکس سالی تاد کومارنیکی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین