کد خبر: 31862 A

ناگفته‌های جواد رضویان از کمدی اجتماعی‌اش / قضاوت‌ها باعث ایجاد حاشیه می‌شود

ناگفته‌های جواد رضویان از کمدی اجتماعی‌اش / قضاوت‌ها باعث ایجاد حاشیه می‌شود

"زهرمار" اولین تجربه کارگردانی جواد رضویان در سینماست؛ این کارگردان می‌گوید از اینکه توانسته با اولین فیلم سینمایی‌اش در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کند خوشحال است.

ایران آرت: با برگشتن بخش نگاه نو به جشنواره فیلم فجر فیلمسازهای اول دوباره فرصت رقابت پیدا کردند و امسال نیز شاهد حضور چهره‌های جدیدی در جشنواره هستیم که البته برخی از آنها پیش از این در قامت بازیگر یا کارگردان تئاتر تجربه‌هایی را به نام خودشان ثبت کرده بودند.

به گزارش خبرآنلاین، جواد رضویان هم امسال از کارگردان‌های اولی است که با فیلم "زهرمار" در جشنواره حضور پیدا کرده است. فیلم رضویان یکی از آثار کمدی جشنواره امسال است و باید تا پایان جشنواره منتظر ماند و دید این فیلم چقدر می‌تواند توجه داوران را به خودش جلب کند. به بهانه نمایش این فیلم در جشنواره گفت‌وگویی با رضویان داشتیم.  

"زهرمار" اولین تجربه کارگردانی شما در سینماست که با آن در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کردید، از این تجربه برایمان بگویید. اینکه خودتان چه حسی نسبت به شرکت در جشنواره فجر دارید؟

قطعا خیلی خوشحالم با اولین فیلم سینمایی که ساختم به جشنواره آمدم و این فیلم در جشنواره فجر که مهمترین اتفاق سینمایی کشور است حضور پیدا کرده است. تا همین مرحله هم خدا را شاکرم و امیدوارم که مخاطبان از تماشای فیلم راضی باشند و "زهرمار" مورد قبول آنها واقع شود.

حضور "زهرمار" را در رقابت با سایر آثاری که امسال در جشنواره حضور دارند چطور می‌بینید و اساسا این فضای رقابتی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

قطعا خودم از این فضا خیلی چیزها یاد می‌گیرم، مطمئن هستم اگر همین بخواهم دوباره فیلمم را شروع کنم با توجه به تجربیات و آموخته‌هایم در این چند وقت کار را طور دیگری پیش می‌برم و خیلی چیزها فرق می‌کند. شاید اصلا فیلمم مدل دیگری ساخته شود و خودم هم نگاه دیگری به کار داشته باشم. قطعا فضای جشنواره ما را حرفه‌ای تر می‌کند، امیدوارم اگر عمری بود و شرایط برای ساخت فیلم بعدی‌ام فراهم شد من بتوانم از تجربیاتی که در این جشنواره به دست آوردم استفاده کنم.

امسال فیلم‌های کمدی در جشنواره فجر حضور کم‌رنگی دارند و "زهرمار" از معدود آثار کمدی جشنواره امسال است. از فضای فیلم‌تان بیشتر بگویید و اینکه چطور شد در اولین تجربه کارگردانی‌تان برای سینما سراغ این موضوع رفتید؟

چون هنوز خیلی‌ها فیلم را ندیدند خیلی دوست ندارم درباره فضا و جزئیات آن صحبت کنم و دوست دارم مخاطبان در سینماها کار را ببینند اما باید بگویم "زهرمار" یک فیلم اجتماعی است که با نگاهی به مسائل جامعه ساخته شده است. موقعیت‌های طنز هم در فیلم وجود دارد و به نظرم وجه تمایزش هم همین نگاهی است که دارد.

گاهی اوقات حضور برخی فیلم‌ها در جشنواره و نمایش آنها پیش از اکران ممکن است حساسیت‌هایی را ایجاد کند و این موضوع شاید درباره فیلم شما هم یک طنز سیاسی اجتماعی است صدق کند، با این وجود چرا خواستید اولین نمایش فیلم‌تان در جشنواره فجر باشد؟

به نظرم نباید از پیش قضاوت کرد، چرا که گاهی همین قضاوت‌های زودهنگام است که حاشیه‌هایی را برای فیلم‌ها به وجود می‌آورد و باعث می‌شود همه چیز تحت تاثیر قرار بگیرد. اما حضور در جشنواره فجر فرصتی است که در اختیار فیلم من قرار گرفته و طبیعتا از این بایت بسیار خوشحالم. در بحث اکران هم تنها من تصمیم گیرنده نیستم و با صحبت‌هایی که با آقای نوروزبیگی تهیه‌کننده کار خواهیم داشت در این باره به نتیجه می‌رسیم. اما حضور در جشنواره فرصت مغتنمی است که بعید است کارگردان یا تهیه‌کننده‌ای دوست داشته باشد آن را از دست بدهد.

شما خودتان بازیگر هستید و سال‌ها در این زمینه فعالیت‌ کردید، بحث انتخاب بازیگران کار برایتان دشوار بود یا تجربه‌های خودتان در این زمینه به کمک‌تان آمد؟

من این شانس را داشتم که به کمک تهیه‌کننده کار آقای نوروزبیگی بتوانیم تیم بازیگران بسیار خوب و حرفه‌ای را کنار هم داشته باشم. قطعا تجربیات خودم هم در این زمینه موثر بود و به ما کمک کرد اما نباید از توانایی‌های بازیگرانم در این فیلم هم به راحتی بگذرم که هر کدام در نقش‌هایشان بسیار خوب ظاهر شده‌اند.

"زهرمار" جواد رضویان در قالب طنزی اجتماعی سیاسی روایت می‌شود و سیامک انصاری، شبنم مقدمی، شقایق فراهانی، سیامک صفری، نسیم ادبی، برزو ارجمند، علی استادی، رضا رویگری، حسین محب اهری و سیامک ادیب از جمله بازیگران این فیلم هستند.

جشنواره فیلم فجر جواد رضویان فیلم زهرمار بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین