کد خبر: 31358 A

فتح احتمالی «خاک سرخ» آمریکایی با «دره آبی» ایرانی

فتح احتمالی «خاک سرخ» آمریکایی با «دره آبی» ایرانی

فیلم علیرضا سردشتی فقط یک گام دیگر تا دریافت جایزه‌ای بین‌المللی فاصله دارد...

ایران‌آرت: فیلم کوتاه «دره آبی» که علیرضا سردشتی، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده آن است، نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم مستند از آمریکا شد.

آن‌طور که پخش‌کننده بین‌المللی «دره آبی» به ایران‌آرت خبر داده، این فیلم که در نخستین حضور بین‌المللی خود از اوّل تا سوّم مارس و طی ششمین دوره جشنواره بین المللی «Red Dirt» در ایالت اوکلاهاما در آمریکا به نمایش درخواهد آمد، به فهرست چهار نامزد نهایی دریافت جایزه از این جشنواره راه پیدا کرده است.

photo_2019-01-21_14-24-17

«دره آبی» پیش از این به همراه فیلم مستند دیگری از سردشتی با عنوان «از درخت»، طی سومین جشنواره فیلم و تئاتر هیلاج در پردیس سینمایی کوروش هم به نمایش درآمده بود و همچنین طی نمایشی در کافه مدرسه فیلمسازی هیلاج با حضور عوامل و نیز سعید قطبی‌زاده، منتقد و مدرس سینما اکران و نقد و بررسی شده بود.

«دره آبی» در یکی از روستاهای طالقان می‌گذرد و روایت مرگ و زندگی و سایه‌ای است که این دو بر سر زندگی زوجی کهنسال انداخته‌اند.

بر اساس این گزارش، نبی‌الله مقیمی، زبیده علیا و نجمه علیا بازیگران، میلاد تنیدنام و احسان یزدانی فیلمبردار، هادی جلدی صدابردار و تدوینگر، زهرا معظمی گودرزی مدیر تولید، محمدمهدی جواهری‌زاده صداگذار، و هادی جلدی طراح پوستر این اثر بوده‌اند.

علیرضا سردشتی علاوه بر فیلمسازی، سال‌ها تجربه نوشتن شعر و داستان را داشته و در چندین اثر سینمایی و تئاتری با عناوین مختلفی چون نویسنده فیلمنامه و... همکاری کرده است.

او این روزها مستندی درباره زنده‌یاد هوشنگ آزادی‌ور، شاعر، فیلمساز و پژوهشگر تئاتر را در دست تدوین دارد.

 

 

علیرضا سردشتی فیلم دره آبی دره آبی جشنواره Red Dirt علی رضا سردشتی جشنواره خاک سرخ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین