کد خبر: 31271 A

"رما" پرخرج‌ترین کمپین اسکار در یک دهه گذشته

"رما" پرخرج‌ترین کمپین اسکار در یک دهه گذشته

نتفلیکس برای آنکه "رما" را نامزد و برنده بهترین فیلم اسکار 2019 کند متحمل هزینه سنگینی شده است.

ایران آرت: نت‌فلیکس در سال‌های گذشته برای آثاری چون "مادباند" (Mudbound) کمپین‌های اسکار پرخرجی به راه انداخته، اما هیچیک از آن‌ها با اقداماتی که این شرکت برای "رما" (Roma) به کارگردانی "آلفونسو کوارون" صورت داد تا احتمالاً نامزد بهترین فیلم شود و یا حتی این جایزه را تصاحب کند، قابل مقایسه نیست. "نیویورک تایمز" و "فست کمپانی" گزارش داده‌اند که نت‌فلیکس برای کمپین اسکار فیلم "رما" ۲۰ میلیون دلار یا بیشتر سرمایه‌گذاری کرده است.

تایمز می‌نویسد: "هالیوود مملو از بیلبوردهای تبلیغاتی از چهره‌ی [بازیگر اصلی "رما" یالیتزا] آپاراسیو شده، رویدادهای مربوط به فیلم رأس هر ساعت برگزار می‌شود، و کتاب قطوری در مورد فیلم به ارزش ۱۷۵ دلار توسط انتشارات (Assouline) به چاپ رسیده است. انتشارات رقیب برآورد کرده‌اند که نت‌فلیکس ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار برای فصل جوایز هزینه کرده و برخی حتی این رقم را بیشتر می‌دانند."

به گزارش سی نما، نت‌فلیکس برای کمپین "رما" پیش از برگزاری گلدن گلوب، فیلم را برای ژورنالیست‌ها و اعضای خبرنگاران خارجی هالیوود به نمایش گذاشت و کالاهایی تبلیغاتی به آنان اهدا کرد. این شرکت برای اعضای رأی دهنده شکلات تلخ (مکزیکی) اواخاکا، نامه‌ای از طرف آپاراسیو، کتابی به ارزش ۱۷۵ دلار و پوستری با امضای کوارون (توسط شرکت فست کمپانی) ارسال کرد و رویدادهای مربوط به "رما" در هالیوود با میزبانی افرادی چون "آنجلینا جولی"، "شارلیز ترون"، "دیه‌گو لونا" و دیگران برگزار می‌شدند. نت‌فلیکس حتی به پخش یک آگهی تلویزیونی دو دقیقه‌ای در خلال برنامه‌ی صبحگاهی شبکه CBS نیز اقدام کرد که حدود ۱۷۰ هزار دلار هزینه داشت.

یک بازاریاب به خبرنگار فست کمپانی می‌گوید: "تردیدی وجود ندارد که کمپین "رما" پس از "شبکه‌ی اجتماعی" (The Social Network) که با حدود ۲۵ میلیون دلار انجام گرفت، پرخرج‌ترین کمپین تبلیغاتی برای یک فیلم است." یک ناشر دیگر می‌گوید: "نت‌فلیکس میلیون‌ها میلیون دلار بیش از سایرین خرج می‌کند."

درحالی که احتمال کسب جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم توسط "رما" به ویژه پس از پیروزی در "جوایز انتخاب منتقدین" روز به روز افزایش می‌یابد، نت‌فلیکس هنوز با چالش جدی دیگری مواجه است، زیرا تاکنون هیچ فیلم خارجی زبانی برنده‌ی اسکار بهترین فیلم نشده، چه رسد به فیلمی سیاه و سفید. کمپین تبلیغاتی "رما" توسط استراتژیست باسابقه "لیزا تاباک" مدیریت می‌شود که جولای گذشته همکاری خود را نت‌فلیکس را آغاز کرد.

"رما" موفق‌ترین فیلم در فصل اهدای جوایز امسال بود و افتخارات بی‌شماری را از طرف منتقدین و سایر گروه‌ها به دست آورده است. نامزدهای اسکار ۲۰۱۹ در تاریخ ۲۲ ژانویه معرفی می‌شوند.

اسکار اسکار 2019 آلفونسو کوارون فیلم رما رما
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین