کد خبر: 31177 A

7 فیلم پرسروصدا که از فجر جا ماندند / عکس‌ها

7 فیلم پرسروصدا که از فجر جا ماندند / عکس‌ها

امسال کارگردان‌های مطرحی چون کمال تبریزی و علیرضا داودنژاد در جشنواره فیلم فجر حضور ندارند. سعید سهیلی، مسعود ده‌نمکی و منوچهر هادی هم دیگر بازماندگان این رویداد سینمایی هستند.

ایران آرت: با اعلام اسامی فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر،  غیبت چند فیلم و کارگردان به چشم می‌خورد؛ هنرمندان و آثاری که از مدت‌ها قبل اخبار زیادی درباره‌شان شنیده شده است و خیلی از مخاطبان و علاقه‌مندانِ سینما منتظر بودند شاهد حضورشان در جشنواره فیلم فجر باشند.

اگرچه امسال کارگردان‌های جوان زیادی در کنار قدیمی‌ترها قرار است تنور جشنواره را گرم کنند، اما چهره‌هایی هم بودند که ترجیح دادند فیلم‌شان را در این رویداد سینمایی و فرهنگی نمایش ندهند. البته در این میان آثاری هم بودند که به مذاق هیئت انتخاب خوش نیامدند و از رقابت در جشنواره عقب ماندند.

به گزارش خبرآنلاین، در گزارشی که در ادامه می‌خوانید، مروری داشته‌ایم بر مهم‌ترین آثاری که ساخته شده‌ و برای شرکت در جشنواره هم آماده بوده‌اند اما به هر دلیل وارد گردونه رقابت نشدند.

"ژن خوک"/ سعید سهیلی

1

فیلم سعید سهیلی از جمله آثاری بود که امسال از طرف هیئت انتخاب برای شرکت در جشنواره انتخاب نشد و ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، در نشست اعلام اسامی فیلم‌های پذیرفته شده، صراحتا و رسما اعلام کرد این فیلم از طرف هیئت انتخاب رد شده است. هادی حجازی‌فر، نازنین بیاتی و سینا مهراد از بازیگران این فیلم بودند که کارگردانش اعلام کرده بود موضوعش درباره آقازاده‌ها و رانت‌خواری است.

"مصائب شیرین ۲"/ علیرضا داودنژاد

636556966127032701

علیرغم همه تلاش‌هایی که علیرضا داودنژاد برای رساندن فیلمش به جشنواره فیلم فجر داشت و فرم جشنواره را هم پر کرد اما در نهایت در موعد مقرر نسخه‌ای از فیلمش را به دست هیئت انتخاب نرساند و به همین دلیل هم فیلمش از گردونه رقابت حذف شد. داودنژاد ۲۰ سال پیش قسمت اول این فیلم را ساخته بود و حالا ادامه آن را کارگردانی کرده است. او این فیلم را در منچستر کلید زد و رضا داودنژاد، مونا داودنژاد و ترلان پروانه بازیگران آن هستند.

"ما همه با هم هستیم"/ کمال تبریزی

2

با وجود این‌که از مدت‌ها قبل اعلام شده بود فیلم کمال تبریزی متقاضی حضور در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر است، اما مدتی پیش، مدیر روبط عمومی "ما همه با هم هستیم" اعلام کرد که به دلیل به پایان رساندن مرحله جلوه‌های ویژه بصری و احترام به قانون زمانبندی ارسال نسخه بازبینی به دبیرخانه، فیلم سینمایی "ما همه با هم هستیم" در سی و هفتمین دوره جشنواره فجر حضور نخواهد داشت. بر همین اساس، هیچ نسخه‌ای از این فیلم سینمایی به منظور حضور در جشنواره فجر در اختیار هیئت انتخاب جشنواره قرار نگرفت. محمدرضا گلزار، مهران مدیری، ویشکا آسایش، سروش صحت و ... از بازیگرلن این فیلم هستند که سازندگانش ترجیح دادند آن را بدون حضور در جشنواره اکران کنند.

"زندانی‌ها"/ ده‌نمکی

4

با وجود این‌که شنیده شده بود فیلم مسعود ده‌نمکی هم در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به رقابت با سایر آثار می‌پردازد،  اما "زندانی‌ها" هم از حضور در جشنواره انصراف داد. البته این انصراف حاشیه‌های زیادی به وجود آورد و در نهایت ده‌نمکی علت انصرافش از جشنواره فیلم فجر را قالب و مضمون فیلمش دانست.

این کارگردان در اینستاگرامش نوشت: "انصراف فیلم سینمایی "زندانی‌ها" باعث تعبیر غلط چند رسانه شد و طی چند گزارش علت انصراف این فیلم را اختلاف با جشنواره فیلم فجر اعلام کردند." پس از این نقل قول هم روابط عمومی فیلم سینمایی "زندانی‌ها" به صورت رسمی اعلام کرد که علت اصلی انصراف فیلم "زندانی‌ها" تنها فضا و مضمون این فیلم بوده و قرار است "زندانی ها" به زودی اکران شود. برگزارکنندگان سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر چندین مرتبه از مسعود ده‌نمکی و سازندگان فیلم درخواست کردند که در این جشنواره حضور داشته باشد اما تهیه کننده و صاحبان فیلم مصلحت را اکران در اولین فرصت می‌دانند و برای جشنواره فیلم فجر آرزوی برگزاری یک جشنواره پربار در چهلمین سال انقلاب را دارند. 

"رحمان ۱۴۰۰ "/ منوچهر هادی

000

منوچهر هادی هم که قرار بود امسال با "رحمان ۱۴۰۰" در جشنواره فجر حضور داشته باشد، از حضور در این رقابت انصراف داد. می‌توان حدس زد او هم به دلیل فضایی که فیلمش داشته است، ترجیح داده اثرش را به طور مستقیم راهی اکران کند و اتفاقا سیروس الوند هم همین نظر را درباره انصراف هادی از فجر داشت. این کارگردان پیشکسوت در همین‌باره گفته بود: "از نظر من تمام این اخبار در مورد انصراف کارگردانان شایعه و شانتاژ خبری است. به عنوان مثال، کمال تبریزی فیلمی کاملاً کمدی بازاری ساخته و خودش هم می‌داند جایش در جشنواره فیلم فجر نیست. مورد فیلم منوچهر هادی هم مثل فیلم کمال تبریزی است. اینها فیلم‌های گیشه و بازاری ساخته‌اند و خودشان هم می‌دانند جایی در فجر ندارند. اینکه می‌گویند بسیاری از کارگردانان از فجر انصراف داده‌اند، شیطنت خبری است و اگر نه من به دفتر جشنواره رفته‌ام و به چشم دیده‌ام که همه کارگردانان می‌خواهند در فجر امسال حضور داشته باشند."

الوند همچنین گفته بود: "برخی عادت دارند فیلم بازاری بسازند و به فجر هم نمی‌روند تا کسی یقه‌شان را نگیرد. اینها تنها و تنها به اکران و فروش اثرشان فکر می‌کنند. این بازی‌ها برای ما کاملاً روشن است. از نظر من جشنواره فیلم فجر امسال بسیار هیجان انگیز است. اگر من و فیلمم در فجر نرفت، اصلاً مهم نیست زیرا مهم این است که جشنواره خوب برگزار شود."

"روسی" ثقفی و "پیلوت" ابراهیمیان

1935092_945

همچنین دو فیلم "روسی" ساخته امیرحسین ثقفی که از مدت‌ها پیش برای نمایش آماده شده بود و "پیلوت" ابراهیم ابراهیمیان از جشنواره بازماندند. طیق شنیده‌ها این دو فیلم هم نتوانستند نظر موافق هیئت انتخاب را به خود جلب کنند و به همین دلیل نام‌شان در فهرست فیلم‌های بخش مسابقه قرار نگرفت.

در "روسی"، طناز طباطبایی، امیر آقایی و میلاد کی‌مرام ایفای نقش می‌کنند و جواد عزتی و حمیدرضا آذرنگ و سعید آقاخانی هم بازیگران "پیلوت" هستند.

جشنواره فیلم فجر زندانی ها ما همه با هم هستیم مصائب شیرین 2 رحمان 1400 ژن خوک فیلم ژن خوک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین