کد خبر: 31099 A

روایتی تلخ از سال‌های آخر عمر لورل و هاردی

روایتی تلخ از سال‌های آخر عمر لورل و هاردی

لورل و هاردی در سال‌های پایانی دوران کاری‌شان از سلامت جسمانی برخوردار نبودند، آنها دغدغه‌های مالی زیادی داشتند و ستاره‌شان افول کرده بود.

ایران آرت: فیلم "استن و اولی" یک فیلم زندگینامه‌ای ساخته شده در سبک کمدی – درام به کارگردانی "یون اس بیرد" است. فیلمنامه "استن و اولی" را "جف پوپ" نوشته است. این فیلمنامه در واقع براساس زندگی "استن لورل" و "الیور هاردی" زوج معروف کمدین نوشته شده است. در فیلم "استن و اولی" "استیو کوگان" بازیگر انگلیسی در نقش استن لورل و "جان سی ریلی" بازیگر آمریکایی در نقش الیور هاردی بازی کرده‌اند.

به گزارش همشهری، در هفتادوششمین مراسم جوایز گلدن گلوب در ‌ماه ژانویه2019 "جان سی ریلی" در رشته بهترین بازیگر فیلم‌های کمدی و موزیکال به‌خاطر نقش‌آفرینی در فیلم "استن و اولی نامزد دریافت جایزه شده بود. این فیلم محصول مشترک انگلیس، کانادا و آمریکاست و در 28دسامبر2018 و 11ژانویه2019 به‌ترتیب در آمریکا و بریتانیا اکران شده است. 

اسکای‌نیوز با "استیو کوگان" و "جان سی ریلی" بازیگران و "یون اس بیرد" کارگردان "استن و اولی" درباره فیلم زندگینامه‌ای صحبت کرده است. در این گفت‌وگو همچنین به سال‌های پایانی عمر کاری این 2بازیگر که بیش از 2دهه به همراه یکدیگر در تعداد زیادی از فیلم‌های کمدی ایفای نقش کرده بودند، اشاره شده است. استیو کوگان درباره حضور موفق زوج "استن لورل و الیور هاردی" در تعداد زیادی از فیلم‌های کمدی کوتاه و بلند می‌گوید: اگر این 2کمدین نمی‌توانستند با هم کنار بیایند و همکاری صحیحی در زمینه بازیگری با یکدیگر داشته باشند، هیچ‌گاه فیلم‌های آنها موفقیت‌آمیز از آب در نمی‌آمد.

کوگان در ادامه می‌افزاید: هنگام بازی در یک فیلم گوش دادن به زوج بازیگر مقابل خود خیلی اهمیت دارد. من این مسئله را به خوبی می‌فهمم چرا که با افرادی کار کرده‌ام که با عدم‌هماهنگی با شما تمام دیالوگ‌هایتان را زیر پایشان می‌گذارند و لگدکوب می‌کنند. آنها بدون توجه به شما تنها به فکر خود هستند یا به‌اصطلاح "تنها زمین خود را شخم می‌زنند".

جان سی ریلی نیز در این زمینه می‌گوید: من با بازیگران زیادی به‌عنوان یک زوج سینمایی کار کرده‌ام، بنابراین این مسئله را درک می‌کنم که شما باید هنگام بازی با یک فرد دیگر بتوانید به موقع به او انرژی منتقل کنید و از او نیز نیرو و انرژی بگیرید. باید بدانید چه موقعی آلفا باشید (یعنی بدانید چه موقع در نقش اصلی باید ظاهر شوید) و چه موقع بتا (ایفاگر نقش فرعی) باشید.

کوگان درباره فیلم می‌گوید: فیلم "استن و اولی" باید 2 باور مختلف را در مخاطب القا کند. شما در واقع باید 2کار انجام دهید؛ باید به‌نحوی باورپذیر به مخاطبان نشان دهید که لورل و هاردی در زندگی خود چگونه بودند و سپس شما وظیفه دارید بر نقاطی از زندگی آنها که مخاطبان کمتر با آن آشنایی دارند یا سایه روشن‌های زندگی آنها نور بتابانید.

یون‌اس بیرد، کارگردان فیلم نیز توضیح داد: درست به همین دلیل بود که این دو وظیفه بر دوش ما بود. ما در فیلم به داستان زندگی این دو مرد در پایان دوران کاری‌شان پرداختیم. حال آنکه می‌توانستیم کاری ساده‌تر انجام داده و آنها را در دوران اوج خود نشان دهیم.

بیرد می‌افزاید: "استن لورل و الیور هاردی" در سال‌های پایانی دوران کاری‌شان از سلامت جسمانی برخوردار نبودند، آنها دغدغه‌های مالی زیادی داشتند و ستاره‌شان افول کرده بود. آنها دیگر مانند سابق مشهور و دوست داشتنی نبودند. اینها بخش‌هایی از زندگی آنهاست که ناگفته مانده یا تا به امروز کمتر به آن پرداخته شده است. 

لورل و هاردی استن و اولی استن لورل الیور هاردی جان سی ریلی استیو کوگان یون اس ببرد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین