کد خبر: 30960 A

"تتو" نماینده ایران در جشنواره فیلم برلین

"تتو" نماینده ایران در جشنواره فیلم برلین

فیلم کوتاه "تتو" ساخته فرهاد دل آرام به نمایندگی از سینمای ایران در شصت‌ونهمین دوره جشنواره برلین حضور خواهد داشت.

ایران آرت: شصت‌ونهمین برلیناله که از ۷ تا ۱۷ فوریه ۲۰۱۹ (۱۸ تا ۲۸ بهمن) برگزار می‌شود، شب گذشته اسامی شرکت‌کنندگان در بخش "جنراسیون" یا "نسل" این دوره را نیز معرفی کرد.

فیلم‌های این بخش از میان نزدیک به ۲۵۰۰ شرکت‌کننده انتخاب شده‌اند و در مجموع ۶۲ فیلم کوتاه و بلند از ۳۶ کشور و تولیدکننده در دو بخش "کا پلاس" و "۱۴ پلاس" به نمایش درمی‌آید.

به گزارش مهر، جشنواره برلین امسال (۲۰۱۹) برخلاف معمول سال‌های اخیر فیلم بلندی از ایران انتخاب نکرده اما سینمای ایران در بخش "نسل‌" برلین یک نماینده دارد؛ فیلم کوتاه "تَتو" به کارگردانی فرهاد دل‌آرام.

بخش "نسل‌" از بخش‌های اصلی و رقابتی جشنواره برلین است که در ۲ بخش کوتاه و بلند برگزار می‌شود.

سال گذشته سینمای ایران با فیلم بلند "درساژ" در این بخش حضور داشت که در پایان نیز تقدیر ویژه هیأت داوران این جشنواره را از آن خود کرد.

بخش Generation یا "نسل‌ها" بر فیلم‌هایی متمرکز است که جهان را از چشم شخصیت‌های جوان می‌بینند و آینه تمام نمای زندگی، افکار و احساسات جوانان هستند.

فرهاد دل‌آرام کارگردان فیلم "تتو" دانش‌آموخته‌ سینما در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران است و تاکنون ۶ فیلم کوتاه داستانی و مستند ساخته است. آخرین فیلم او "دور از خانه" در جشن خانه سینمای سال گذشته حضور داشت.

فیلمنامه‌ این فیلم پانزده دقیقه‌ای بر اساس طرحی از دنا رسام نوشته شده است و تهیه‌کنندگی این اثر را هم بر عهده دارد.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: "برای تمدید گواهینامه رانندگی، دختری جوان به دلیل تَتوهایش به شهرک آزمایش فرستاده می‌شود."

جشنواره فیلم برلین بخش نسل جشنواره برلین فیلم تتو فرهاد دل آرام
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین