کد خبر: 30893 A

السا فیروزآذر: دردهای زنان را نشان می‌دهم / هومن سیدی با کارگردانی دیده شد

السا فیروزآذر: دردهای زنان را نشان می‌دهم / هومن سیدی با کارگردانی دیده شد

السا فیروزآذر می‌گوید: چیزی که در این سال‌ها یاد گرفتم این است که بدون ساپورت تولیدی نمی‌توان نقش‌های اصلی و پررنگ گرفت.

ایران آرت: السا فیروزآذر بازیگر سینما در مورد فعالیت های اخیرش گفت: این روزها نمایش "هزار و یک تو" را به کارگردانی خودم در سالن اصلی عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه دارم.

وی در گفتگو با راه دانا افزود: یک فیلمنامه هم نوشته ام که قرار است آقای خواجه وند کارگردانی آن را انجام دهد، یکی از فیلمنامه هایم به نام از تهران متنفرم را که چند سال پیش نوشته بودم، پروانه ساخت گرفته و الان هم منتظریم که مجوز بگیرد، کارگردانی آن را یک خانم انجام خواهد داد.

بازیگر فیلم "ملی و راه های نرفته اش" در خصوص وجه تمایز سینمای ایران از جهان گفت: به سینمای ما به شکل صنعت نگاه نمی شود، یک صنعت که بشود روی آن حساب کرد، پول در آورد و اشتغال زایی کرد، صنعت قدرتمندی که در برخی کشورها حرف اول را می زند؛ ما چنین سینمایی نداریم، ما حتی فیلم های خوبمان هم از کارگردان های مستقل است، یعنی فیلم هایی که دولتی ساخته می شوند یا پشتوانه ای دارند، کیفیت ندارند، فیلم هایی که هزینه بالایی برایشان شده است، کیفیت ندارند و پولشان برگشت ندارد، برای همین سینمای ضعیفی داریم.

وی در مورد اینکه چرا آثار هنرمندان زن بعضا فمنیستی است اذعان عنوان کرد: این که فیلمسازهای زن فمنیستی بنویسند و بسازند طبیعی است و غرض ورزی نیست، این بخاطر این است که جامعه به زن ها توجه نمی کند، حتی نمایشنامه "هزار و یک تو" شاید مقداری فمنیستی باشد یا بهتر است بگویم درد های زن ها را نشان می دهد.

این بازیگر سینمای کشورمان در مورد علل پر کاری و کم کاری هنرمندان گفت: روابط و قدرت می تواند تاثیر گذار باشد که یک نفر مدام کار کند، چیزی که در این سال ها یاد رفتم این است که بدون ساپورت تولیدی نمی توان نقش های اصلی و پررنگ در گرفت، همین باعث شد که فیلمنامه بنویسم، فیلم کوتاه بسازم و الان کارگردانی تئاتر بکنم و بعد سینمایی بسازم؛ به عنوان مثال آقای هومن سیدی را ببینید، بازیگر خوبی است اما از زمانی که کارگردان شده است نقش های بهتر و پررنگ تری به او پیشنهاد می شود، در واقع با کارگردانی دیده شده است، برای اینکه همه فکر می کنند آدمی قوی است پس به او نقش بدهیم.

هومن سیدی السا فیروزآذر هزار و یک تو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین