کد خبر: 30873 A

نامزدهای جایزه بهترین کارگردان سال ۲۰۱۸

نامزدهای جایزه بهترین کارگردان سال ۲۰۱۸

انجمن کارگردانان آمریکا کارگردانان فیلم‌های "رُما"، "ستاره‌ای متولد می‌شود"، "بلک‌ک‌کلنزمن"، "معاون" و "کتاب سبز" را نامزد دریافت جایزه کرد.

ایران آرت: در داغ‌ترین روزهای فصل جوایز سینمایی هستیم و هر روز خبری از اهدای جایزه‌ای به فیلم‌های سال ۲۰۱۸ به گوش می‌رسد.

به گزارش خبرآنلاین، در تازه‌ترین نمونه نامزدهای نهایی جایزه معتبر انجمن کارگردانان آمریکا معرفی شدند. بردلی کوپر با فیلم "ستاره‌ای متولد می‌شود"، اسپایک لی با فیلم "بلک‌ک‌کلنزمن"، آدام مک‌کی با فیلم "معاون"، پیتر فارلی با فیلم "کتاب سبز" و البته آلفونسو کوارون با فیلم "رُما" نامزد دریافت این جایزه شدند.

در نهایت یکی از این ۵ نفر جایزه را دریافت می‌کند و البته برنده آن شانس زیادی برای بردن اسکار هم خواهد داشت. سال گذشته دل‌تورو برنده این جایزه شد و در نهایت اسکار هم گرفت. بر اساس آمار ۸۰ درصد نامزدهای این جایزه نامزد اسکار هم می‌شوند.

در میان این نام‌ها برخی شانس بیشتری دارند. مثلاً آلفونسو کوارون کارگردان تحسین‌شده مکزیکی که همین دوشنبه ۱۷ دی در مراسم گلدن گلوب جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد، یا بردلی کوپر که گرچه بازیگر پرآوازه‌ای است اما برای نخستین بار بر صندلی کارگردانی تکیه زده و تحسین منتقدان سینما را برانگیخته است.

کوپر در فیلم "ستاره‌ای متولد می‌شود" هم کارگردان و هم بازیگر درخشانی بود. او نامزد دریافت بهترین بازیگر مرد و بهترین کارگردانی گلدن گلوب هم بود که البته دستش به هیچکدام از آن جوایز نرسید.

جایزه انجمن کارگردانان آمریکا جایزه‌ای بسیار قدیمی است و هفتادویکمین دوره آن دوم فوریه سال ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد.

معاون بردلی کوپر اسپایک لی آلفونسو کوارون بلککلنزمن پیتر فارلی ستاره ای متولد می شود کتاب سبز آدام مک کی رما
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین