کد خبر: 30709 A

روایت داودنژاد از جا ماندن فیلمش از فجر / این یک ضربه مُهلک دیگر است

روایت داودنژاد از جا ماندن فیلمش از فجر / این یک ضربه مُهلک دیگر است

علیرضا داودنژاد در پی اعلام مسوولان جشنواره‌ی فیلم فجر مبنی بر نرسیدن فیلم "مصائب شیرین 2" به دبیرخانه‌ی این رویداد، از این اظهارات گلایه کرد.

ایران آرت: علیرضا داودنژاد، کارگردان سینما در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا فیلم "مصائب شیرین 2" به هیات انتخاب جشنواره‌ی فیلم فجر نرسید،توضیح داد: حدود 20 روز قبل با دبیرخانه جشنواره فیلم فجر شخص آقای سیمون سیمونیان تماس گرفتم و اعلام کردم که قصد دارم فیلم در جشنواره باشد اما با توجه به این که بارها گفته‌ام برای بخشی از فیلمبرداری فیلم به فصل سرما نیاز دارم، در این مقطع نمی‌توانم نسخه کاملی از فیلم به هیات انتخاب ارائه کنم اما 70 درصد فیلم آماده است که هم اکنون می‌توانم به شما تحویل دهم و بعد از آن تا اواخر دی ماه، نسخه نهایی را به دفتر جشنواره برسانم. همان مقطع از ایشان پرسیدم که آیا لازم است بیایم فرم پُرکنم؟ که ایشان گفتند تلفنی ثبت می‌کنم.

او در گفتگو با ایسنا یادآور شد: من در هفته‌های اخیر مشغول فیلمبرداری چند درصد باقی مانده از فیلم در تهران بودم چون هوا سرد شده بود و به آن چه می‌خواستم دست پیدا کرده بودم و دفتر جشنواره هم تماسی با من نگرفت تا چند روز پیش که آقای سیمونیان سراغ فیلم را گرفت که توضیح دادم فیلمبرداری درحال اتمام است و حتما فیلم را می‌رسانم و این تاخیر هم بخاطر رعایت فصل در فیلم بوده و بخش انگلیس فیلم هم حاضر است. دراین شرایط من فرض را بر این گذاشتم که با این عذر موجه، مشکلی برای فیلم بوجود نیاید تا این که در روزنامه خواندم "مصائب شیرین 2" به جشنواره نرسیده است!

با توجه به اینکه همیشه در این ایام از دفتر جشنواره با ما مدام تماس می‌گرفتند و مراحل اماده سازی فیلم را دنبال می‌کردند و کمک هم می رساندند من در حیرتم که چرا این بار فقط یک دفعه با من تماس گرفتند و چرا از من نخواستند همان هفتاد در صدی را که آماده است و آن را چندماه قبل به مسولان فارابی هم نشان داده‌ام برایشان بفرستم ؟ کما اینکه با تهیه‌کنندگان دیگر دایم در تماس هستند و به دیدن سی چهل در صد بعضی فیلم‌ها هم رضایت داده‌اند.

وی ادامه داد: هم اکنون فیلم در مراحل نهایی آماده‌سازی است و من از روز گذشته به دبیر جشنواره فیلم فجر پیام دادم ولی هیچ جوابی،دریافت نکردم.

عیلرضا داودنژاد گفت: "مصائب شیرین 2 " جزو فیلم‌های است که باید درجشنواره‌ی فیلم فجر به نمایش دربیاید تا بتواند اکران بگیرد و اگر این اتفاق برایش امسال نیفتد من عملا باید یک سال دیگر صبر کنم و با توجه به ضربه‌ای که سر اکران فیلم "فراری" خوردم، این یک ضربه مهلک دیگر است که از لحاظ حرفه‌ای بر من وارد خواهد شد.

این کارگردان یادآور شد: دو سال برای این فیلم وقت گذاشتم. پارسال شش ماه به انگلیس رفتم تا شرایط را مهیا کنم و فیلمبرداری را انجام دهم و بعد از ابتدای امسال منتظر شدم تا سرمای زمستان سر برسد و بتوانم بخش‌های باقی مانده را فیلمبرداری کنم و آن را به جشنواره برسانم.

داودنژاد در پایان خاطرنشان کرد: اتفاقی که برای فیلم "مصائب شیرین 2" افتاده است اتفاقی عادی نیست و امیدوارم اقای داروغه‌زاده با رسیدگی به این موضوع و حل آن به این ماجرا پایان بدهند.

جشنواره فیلم فجر نیکی کریمی ترلان پروانه علیرضا داوودنژاد مصائب شیرین 2 علیرضا داودنژاد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین