کد خبر: 30404 A

اختلاف دستمزد فاحش دو بازیگر زن و مرد

اختلاف دستمزد فاحش دو بازیگر زن و مرد

دواین جانسون برای بازی در فیلم "صخره" ۲۲ میلیون دریافت کرده است؛ یعنی ۲.۵ برابر امیلی بلانت بازیگر نقش مقابلش.

ایران آرت: دواین جانسون ۴۶ ساله برای ایفای نقش اصلی مرد با عنوان شخصیت "فرانک" در فیلم "صخره" ۲۲ میلیون دلار دریافت کرده در حالی که "امیلی بلانت" ۳۵ ساله برای ایفای نقش اصلی و مقابل او با عنوان "بانو لیلی" تنها ۹ میلیون دلار دریافت کرده که این نشان از تفاوت فاحش بین هنرپیشگان زن و مرد دارد و همچون کارکنان زن اداره‌ها، در سینما نیز بانوان از شرایط و دستمزد پایین‌تری برخوردار هستند.

بنابر آمار منتشر شده در مجله فوربِس، دوواین جانسون تنها در سال ۲۰۱۸ رقمی حدود ۱۲۴ میلیون دلار درآمد داشته؛ این در حالی است که امیلی بلانت هنرپیشه نقش روبروی او که بسیار کمتر از او دستمزد دریافت کرده، منتخب جشنواره "گلدن گلوب"، "منتخب حلقه منتقدین" و برنده "بفتا" بوده و یکی از بخت‌های اول فصل جوایز سال ۲۰۱۹ برای ایفای نقش در "بازگشت مری پاپینز" محسوب می‌شود.

فیلم "صخره" برنده "جایزه منتخب نوجوانان"، "جایزه منتخب کودکان" و چندین جوایز منتخب مردمی شده است.

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، مجله "فوربِس" در ماه آگوست اعلام کرد که دوواین جانسون در سال ۲۰۱۸ درآمدی حدود ۱۲۴ میلیون دلار داشته است که حدود دوبرابر درآمد او در سال ۲۰۱۷ بوده است و در فهرست ۱۰۰ نفری بالاترین پرداخت‌های بخش سرگرمی دنیا در مکان پنجم قرار می‌گیرد. جانسون همچنین در جایگاه دوم پردرآمدترین هنرپیشه سال ۲۰۱۸ جهان قرار می‌گیرد.

اکثر درآمد دوواین جانسون از هنرپیشگی به دست می‌آید که شامل چک‌های بانکی او بابت بازی در فیلم‌هایی چون "جومانجی: به جنگل خوش آمدید" بوده است.

کتاب رکوردهای گینس در سال ۲۰۱۷، جانسون را به عنوان بالاترین هنرپیشه از جنبه دریافت نخستین دستمزد ثبت کرده است. جانسون در سال ۲۰۰۲ برای بازی در فیلم "سلطان عقرب" مبلغ ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار دستمزد گرفته است.

دوواین جانسون جایگاه خود را در باکس‌آفیس جهانی مستحکم کرده و در دسامبر سال ۲۰۱۷ توانست ستاره تالار مشاهیر هالیوود را به دست آورد.

"امیلی بلانت" نیز برنده هنرپیشگی "گلدن گلوب" "منتخب منتقدین" و "بفتا" است. او همچنین چندین بار نامزد جوایز معتبر جهانی شده است.

فیلم "Jungle Cruise"(گشت جنگل) از کمپانی دیزنی که قرار بود در ۱۱ اکتبر ۲۰۱۹ اکران شود به ۲۴ جولای ۲۰۲۰ موکول شد.

مساله شکاف بین دستمزد دوواین جانسون و امیلی بلانت پس از آن  مطرح می‌شود که سال گذشته "مارک والبرگ" ۴۷ ساله در مرکز یک رسوایی اختلاف بسیار زیاد دستمزد او با هنرپیشه زن نقش مقابلش قرار گفت.

هنرپیشه فیلم "افق آب‌های عمیق" پس از مساله رسوایی جنسی "کِوین اسپِیسی"، مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برای فیلمبرداری مجدد فیلم "تمام پول‌های دنیا" دریافت کرد درحالیکه "میشل ویلیامز" هنرپیشه نقش مقابل او تنها ۱۰۰۰ دلار دستمزد دریافت کرده بود.

در پی این رسوایی "مارک والبرگ" تمام دستمزد یک و نیم میلیون دلاری خود را به جنبش "تایمز‌آپ موومِنت" اهدا کرد.

با این وجود همچنان هالیوود مملو از ناعدالتی بوده و به شدت از اختلاف سطح دستمزد بین هنرپیشگان زن و مرد رنج می‌برد که این معضل در سایه سنگین تجاوزهای جنسی در خفا و ارعابی که در پشت صحنه‌ها بر زنان سینمای هالیوود می‌گذرد، آنچنان به چشم نمی‌آید.

دواین جانسون امیلی بلانت راک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین