کد خبر: 30336 A

نتفلیکس ناجی سینمای هند می‌شود

نتفلیکس ناجی سینمای هند می‌شود

بنا به نظر کارشناسان، ورود رسانه‌های آنلاین دنیا همچون نتفلیکس و آمازون‌پرایم به هند و توجه آن‌ها به خط روایی تولیداتشان، باعث افزایش سطح استانداردها در بالیوود شده است.

ایران آرت: با ورود رسانه‌های پخش ویدیوی آنلاین دنیا همچون نتفلیکس، آمازون پرایم و دیزنی به هندوستان و تلاش برای تصاحب سهم بزرگتری از دومین کشور پاپ محور جهان، اوضاع در بالیوود متفاوت از قبل شده است؛ تغییراتی که بیش از هر کس به کام فیلمنامه‌نویسان هندی بوده و توجهات را به سوی آنان کشانده است. در حقیقت رقابت پرشور این رسانه‌های نوظهور و در حال رشد، نیاز به محتوا را به شدت بالا برده است، مخصوصا تقاضا برای محتواهای اختصاصی و غیراقتباسی که برگ برنده رسانه‌ها در تصاحب بازار هستند و این امر اوضاع را به نفع تولیدکنندگان آن تغییر داده است.

به گزارش مهر، فیلمنامه‌نویسان به طور سنتی در بالیوود از شرایط سختی برخوردار بوده‌اند و بزرگترین دلیل آن شرایط ویژه سینمای هند و توجه فوق‌العاده آن به سیستم ستاره‌محوری است. این تفاوت در مقایسه با هالیوود بیشتر به چشم می ‌آید. در سینمای آمریکا، دستمزد ستاره‌ها چیزی در حدود ۲۰درصد بودجه فیلم را شامل می‌شود در صورتیکه این عدد در بالیوود تا حدود ۵۰ تا ۸۰ درصد بالا می‌رود و طبیعی است که در این شرایط عجیب برای فیلمنامه‌نویسان، سهمی بیشتر از ۱ درصد بودجه را نمی‌توان متصور بود. با این وجود یک چیز کسب و کار این گروه را سر پا نگه داشته است و آن نیاز فراوان صنعت سینمای هند به تولید انبوه قصه و داستان است و از این رو فیلمنامه‌نویسان هندی معمولا در حال کار بر روی چندین پروژه هستند که به طور منطقی کیفیت کارها را کاهش می‌دهد.

حال ورود مدیوم‌های جدید به زمین بازی و نگرش جدید آن‌ها به این حوزه باعث شده است نویسندگان هندی همکار و شریک پروژه‌ها محسوب شوند و نه یک کارمند استخدامی که وظیفه شکل دادن به ایده‌های فردی دیگر را دارد. نتفلیکس، آمازون و دیگر رسانه‌های آنلاین به غیر از پول مفهمومی به نام اتاق فکر نویسندگان را نیز به فرهنگ سینمایی هند اضافه کرده‌اند؛ جایی که نویسندگان گرد هم جمع می‌شوند تا با تمرکز گروهی درباره خط روایی داستان، پیش‌بینی موقعیت‌های مختلف و مسایلی همچون تعداد اپیزودها تصمیم گیری کنند.

هم اکنون پروژه‌های بومی مهمی در این رسانه‌های آنلاین وجود دارد. سریال‌هایی چون «بازی‌های مقدس» اولین کار هندی نتفلیکس، «لیلا» که به زودی از این کمپانی عرضه خواهد شد و «میرزاپور» که آخرین تولید آمازون در هند است.

دست اندرکاران سینما در هند امیدوارند ورود این جریان جدید به حوزه سرگرمی هند باعث ارتقای این صنعت و نزدیک شدن آن به سطح استانداردهای جهانی شود.

آمازون بالیوود سینمای هند نتفلیکس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین