کد خبر: 30295 A

چهره‌های معروف سینما که امسال از دنیا رفتند / عکس

چهره‌های معروف سینما که امسال از دنیا رفتند / عکس

سینمای جهان در سال ۲۰۱۸ چهره‌های مشهوری را از دست داد.

ایران آرت: هالیوود پرزرق و برقی که هرگاه به چهره شاد و گاه غمناک سلبریتی‌هایش می‌نگری انگار حتی برای یک بار به مرگ نیاندیشیده و آن را به دیگران موکول کرده‌اند، هالیوودی که هرآنچه را از دنیا و مادیات در خود دارد و تمام مظاهر زندگی مصرفی را در شیک‌ترین پکیج عرضه می‌کند. انگار حتی برای پیرترین افراد نیز مرگی نیست، غافل از اینکه حتی "کِرِک داگلاس" ۱۰۴ ساله نیز روزی خواهد مُرد. چون مرگ حتمی‌ترین اتفاقی است که برای هر انسانی رخ می‌‌دهد.

به گزارش فارس، امسال نیز کم نبودند چهره‌هایی در هالیوود که درگذشتند و همچون هر سال تقریبا از هر سن و سالی در میان درگذشتگان سال ۲۰۱۸ دیده می‌شود.

"برت رِینالدز" هنرپیشه فیلم "اسموکی و راهزن" در ۶ دسامبر در ۸۲ سالگی درگذشت. او برای بازی در فیلم "شب‌های بوگی" نامزد جایزه اسکار شد.

از دیگر چهره‌های درگذشته سال ۲۰۱۸ می‌توان از "مارگوت کیدر" هنرپیشه فیلم "سوپرمن" و "اسمول ویل" نام برد که در ۱۳ ماه می درگذشت.

1

"سندرا لاک" هنرپیشه فیلم "عشق تنها شکارچی‌ست" که کارگردان هم بود در سوم نوامبر درگذشت. "سوزان اَنسپچ" بازیگر فیلم "پنج قطعه آسان" و "بلوم عاشق" دوم آوریل درگذشت.

همچنین چندین هنرپیشه که اوج فعالیتشان در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ و ۷۰ میلادی بود در سال ۲۰۱۸ درگذشتند که از آن جمله می‌توان از "دوروتی مِلون" هنرپیشه فیلم "نوشته بر باد" که در ۱۹ ژانویه درگذشت، "تَب هانتر" هنرپیشه فیلم "یانکی‌های لعنتی" و "پلیستر" که در ۸ جولای درگذشت، "باربارا هریس" هنرپیشه فیلم‌های "نَشویل"، "جمعه عجیب و غریب" و "نقشه خانوادگی" در ۲۱ آگوست درگذشت، نام برد.

"ورن ترویِر" در نقش "مینی می" در فیلم "قدرت‌های آستن" در ۲۱ آوریل درگذشت و در ۲۴ نوامبر نیز "ریکی جِی" موزیسین معروف و محبوب که در چندین فیلم "دیوید مِمِت" ایفای نقش کرد درگذشت. و اما یکی از تاثیرگذارترین هنرپیشه‌ها در یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌ها "آر لی اِرمی" هنرپیشه فیلم "غلاف تمام فلزی" بود که در ۱۵ آوریل درگذشت.

این سال برای استعدادهای خلاق دنیای سینما غم‌انگیز بود چراکه اسطوره ماروِل و "مرد عنکبوتی" یعنی "استن لی" را دز مورخه ۱۲ نوامبر از دست دادند.

2

در همین ماه در ۱۶ نوامبر "ویلیام گلدمن" نویسنده "عروس شاهزاده" درگذشت. "نیل سایمون" نویسنده معروف فیلم "زوج عجیب و غریب" هم در ۲۶ آگوست از دنیا رفت.

و اما در این سال سه کارگردان مهم و برجسته جهانی درگذشتند. "میلوش فورمن" کارگردان فیلم "دیوانه‌ای از قفس پرید" با بازی به یاد ماندنی "جک نیکلسون" ۱۳ آوریل درگذشت. "نیکولاس روگ" ۲۳ نوامبر و "برناردو برتولوچی" کارگردان "آخرین امپراطور" ۲۶ نوامبر درگذشتند.

3

حال به درگذشتگان بخش تلویزیون می‌پردازیم و "پنی مارشال" که در همین هفدهم ماه دسامبر درگذشت. او که هنرپیشه موفق سریال "لَوِرن و شرلی" بود فیلم‌های موفق "بزرگ" و "لیگ خودی" را خلق کرد.

"جِری ون دایک" هنرپیشه فیلم "مربی" ۵ ژانویه درگذشت درحالیکه هنرپیشه "مَش" "دیوید اوجن استیرز" در سوم مارس از دنیا رفت. "رابین لیچ" مجری برنامه موفق تلویزیونی "سبک زندگی ثروتمندان و مشاهیر" در ۲۴ آگوست و "کِیت جکسون" مجری معروف برنامه‌های ورزشی در ۱۲ ژانویه درگذشت.

"نانِت فابرِی" هنرپیشه "واگن گروه" و "میدان‌های هالیوود" و "شارلوت رای" هنرپیشه "حقایق زندگی" هردو در پنجم آگوست از دنیا رفتند.

در میان هنرپیشگان سریال‌های تلویزیونی نیز "کِن بِری" هنرپیشه "اف تروپس" و "جان ماهونی" هنرپیشه "فریزیِر" و "هیو دِین" هنرپیشه "اداره"، "بیل دِیلی" هنرپیشه "رویای من در مورد جینی"، "اسکات ویلسون" هنرپیشه "مردگان متحرک" و "رِگ ای کِیتی" هنرپیشه "وایِر" درگذشتند.

4

"مارک سالینگ" هنرپیشه مجموعه تلویزیونی "گِلی" در ۳۰ ژانویه در سن ۳۵ سالگی درگذشت.

از خالقان تلویزیونی درگذشته این سال می‌توان از "استفن هیلِنبرگ" خالق "باب اسفنجی" در ۲۶ نوامبر نام برد. "کرِگ زادان" خالق برنامه زنده تلویزیونی موسیقایی "صدای موسیقی زنده" ۲۰ آگوست درگذشت. "استیون بوکو" خالق "بخش پلیس نیویورک بلو" یکم آوریل درگذشت.

5

در بخش موسیقی هم برخی از چهره‌های بزرگ دنیای موسیقی درگذشتند. نکته جالب توجه اینکه میانگین سنی درگذشتگان موسیقی این سال پایین‌تر از دیگر بخش‌هاست برای مثال این سه خواننده همگی زیر ۳۰ سالگی درگذشتند از جمله "دی جِی اَویسی" ۲۸ ساله در ۲۰ آوریل درگذشت. "مک میلر" خواننده رپ در هفتم سپتامبر در ۲۶ سالگی درگذشت و "اکستنشن" خواننده رپ که با شلیک گلوله در تاریخ ۱۸ ژوئن و در ۲۰ سالگی کشته شد.

پرافتخارترین موزیسین درگذشته این سال اما کسی نیست جز "ملکه موسیقی سبک سُل" "آرِتا فرانکلین" که در ۱۶ آگوست درگذشت. این موزیسین رنگین‌پوست ۱۸ بار برنده جایزه "گِرَمی" که به اسکار موسیقی شهرت دارد، شده است. او همچنین عضو سالن مشاهیر راک اند رول هالیوود بوده و جایزه افتخاری "یک عمر دستاورد هنری" اسکار را نیز کسب کرده است.

"یوهان یوهانسن" آهنگساز فیلم "ورود" و "سیکاریو" نهم فوریه در ۴۸ سالگی درگذشت.

در آخر نام یکی از معروف‌ترین هنرپیشه‌های سینمای بالیود هند که در سطح بین‌المللی نیز شناخته شده بود به عنوان معروف‌ترین هنرپیشه درگذشته سال ۲۰۱۸ آسیا "سِری دِیوی" است که در ۲۴ فوریه در شهر دُبی امارات متحده عربی درگذشت که برای شرکت در مراسم عروسی یکی از خویشاوندانش به آنجا رفته بود.

6

برناردو برتولوچی استن لی سری دوی آنتونی بوردین برت رینالدز سندرا لاک مارک سالینگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین