کد خبر: 30275 A

موفقیت فیلم‌های کم‌هزینه و زن‌محور در بالیوود

موفقیت فیلم‌های کم‌هزینه و زن‌محور در بالیوود

شکست فیلم‌های پرهزینه و موفقیت فیلم‌های کم‌هزینه و زن‌محور از اتفاقات جالب بالیوود در سال ۲۰۱۸ بود.

ایران آرت: سال ۲۰۱۸ در حالی به پایان خود نزدیک می‌شود که سال گذشته در سینمای هند فیلم‌های کوچک و کم هزینه با داستان‌های خلاقانه توانستند موفق شوند و فیلم‌های ستارگان مشهور و پرهزینه شکست خوردند.

فیلم‌هایی مانند "راضیRaazi/"، "استری/Stree"، "سکسکه/ Hichki"، "آوای نابینایی/ Andhadhun" توانستند منتقدان و مردم را راضی کنند و فیلم‌های پرستاره‌ای مانند "قاتلان هندوستان" و فیلم جدید شاهرخ خان"صفر" که بسیار پرهزینه بوده اند، نتوانستند نه منتقدان و نه مردم را راضی نگه دارند. بیشتر فیلم‌های موفق ذکر شده داستان زن محور داشتند.

به گزارش دنیای تصویرآنلاین، "راضی" به کارگردانی مگانا گلزار داستان زنی با بازی عالیا بهات است که برای هند در پاکستان جاسوسی می‌کند. او حاضر می‌شود تن به ازدواجی اجباری بدهد تا برای وطنش خدمت کند. "استری" فیلمی ترسناک  و داستان زنی مرموز است  که مردان را به نامشان می‌خواند و آنها را تسخیر می‌کند و "آوای نابینایی" یکی از بهترین فیلم‌های چند سال اخیر سینمای هند با بازی آیوشمان کوارانا، تبو و ذاکز حسین است.

آیوشمان کورانا را باید پدیده چند سال اخیر سینمای هند دانست. او روزنامه نگار و خواننده‌ای بود که با "ویکی اهدا کننده" فیلمی با داستان نامتعارف در سینمای هند به شهرت دست پیدا کرد و در سال‌های گذشته تمام انتخاب‌های او فیلم‌های جمع وجور و کم هزینه با داستان‌های خلاقانه بوده است. او امسال دو فیلم موفق داشت.

"سکسکه" با بازی رانی موکرجی برداشت آزادی از یک رمان امریکایی است و داستان معلمی را بازگو می کند که به بیماری نشانگان توره مبتلاست. این فیلم پس از مدتها دوری رانی موکرجی از سینما به تهیه کنندگی یاش راج فیلمز- کمپانی همسر رانی- تهیه شد. "سکسکه" در چین نیز فروش خوبی داشت.

"قاتلان هندوستان" پروژه بزرگ و جاه طلبانه ای یاش راج فیلمز با بازی آمیتاب باچان، کاترینا کیف، امیرخان و فاطمه سنا شیخ که جلوه های بصری فیلم به شدت به فیلم‌های "دزدان دریایی کارائیب" پهلو می‌زد، نتوانست نه منتقدان و نه مردم را مجذوب خود کند. این فیلم با بودجه هنگفتی به تولید رسید. درست شبیه فیلم"صفر" ساخته آنند.رای با بازی کاترینا کیف؛آنوشکا شارما و شاهرخ خان. این فیلم نیز با بودجه ۲۰۰ کرور روپیه از جمعه به نمایش عمومی درآمده است. اما روز به روز میزان فروش فیلم کمتر و کمتر شده است.

بالیوود سینمای هند فیلم راضی فیلم استری فیلم سکسکه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین