کد خبر: 30266 A

اعتراض یک کارگردان به اکران فیلمش / می‌خواهند سینمای مستقل را خفه کنند

اعتراض یک کارگردان به اکران فیلمش / می‌خواهند سینمای مستقل را خفه کنند

علیرضا صمدی کارگردان فیلم سینمایی "بی نامی" از شرایط اکران این اثر گله و پیشنهادهای خود را برای بهبود این وضعیت مطرح کرد.

ایران آرت: علیرضا صمدی کارگردان فیلم سینمایی "بی نامی" که این روزها در حال اکران است بیان کرد: وضعیت اکران "بی نامی" به عنوان فیلمی از جریان مستقل خوب نیست چون در کنار چهار فیلم تجاری دیگر به نمایش گذاشته شده است و من نمی دانم چه باید بکنم، اما همین که فیلم اکران شده خوب است.

این کارگردان فیلم‌اولی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از آثار سینمایی در صف اکران هستند و هنوز موفق به این امر نشده اند اما پخش کننده "بی نامی" توانست برای آن نوبت اکران بگیرد، اظهار کرد: همزمان با فیلم ما متاسفانه به یکباره چهار فیلم تجاری دیگر به نمایش درآمد که این نشان می دهد گویا عده ای در نظر دارند جریان فیلم مستقل را به سمت گروه "هنر و تجربه" هدایت کنند که این خوب نیست چون به نظرم ماهیت آن گروه چیز دیگری است و باید فیلم های تجربه گرا و آوانگارد در آن به نمایش دربیاید اما دوستان مدام در پی این هستند که به فیلم های مستقل هم همین عنوان را بدهند و آنها را این چنین خفه کنند.

وی با اشاره به تبلیغات فیلمش به خبرگزاری مهر گفت: به نظرم تبلیغات فیلم ما بد نیست و در این میان تلویزیون هم همکاری خوبی کرده و تیزرهای زیادی در اختیار ما گذاشته ضمن اینکه فضای مجازی فیلم ما هم کار خود را خوب انجام داده است بنابراین می توانم بگویم ما به اندازه توان خودمان کار کرده ایم اما نمی شود با فیلم ها و تبلیغات میلیاردی مقابله کرد. در حال حاضر فیلمی روی پرده است که بودجه سه بیلبورد تبلیغاتی آن در شهر تهران به اندازه تمام بودجه ساخت فیلم من است.

این کارگردان با بیان اینکه بهبود این وضعیت مستلزم حمایت است، مطرح کرد: در حال حاضر "بی نامی" تنها ۳۸ سالن در اختیار دارد ولی در سینمایی که ۲ میلیون مخاطب دارد و اکثریت آنها به تماشای فیلم های کمدی رغبت دارند باید به آثار اینچنینی کمی امان داد شود تا مخاطب خود را پیدا کنند، اما متاسفانه این اتفاق نمی افتد.

وی در پایان درباره دیگر فعالیت های خود عنوان کرد: به تازگی بازنویسی فیلمنامه "صحنه زن" را به پایان رسانده و در نظر دارم ظرف دو، سه ماه آینده آن را کلید بزنیم البته ما هنوز برای این اثر درخواست پروانه ساخت نداده ایم اما به زودی این کار را می کنیم

باران کوثری اکران هنر و تجربه فیلم بی نامی علیرضا صمدی سینمای مستقل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین