کد خبر: 30156 A

بهترین فیلم خارجی‌زبان کاپری معرفی شد

بهترین فیلم خارجی‌زبان کاپری معرفی شد

فیلم سیاه و سفید "رُما" برنده جایزه "بهترین فیلم خارجی‌زبان" جوایز کاپری هالیوود شد.

ایران آرت: "رُما" پس از شیر طلایی ونیز حالا یک جایزه ایتالیایی دیگر در سال جدید میلادی دریافت می‌کند. این جایزه "بهترین فیلم زبان خارجی" کاپری است که آلفونسو کوارون در تاریخ ۲۹ دسامبر آن را در مراسمی در سینما پارادیزوی آناکاپری دریافت خواهد کرد.

به گزارش فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، "لینا ورتمولر" رئیس جشنواره کاپری در مورد انتخاب "رُما" گفت: "این فیلم سرشار از عشق و شکوه است و نسخه‌ای مکزیکی از فیلم "آمارکورد" فدریکو فلینی است که به سخاوت زنانه با نگاهی سیاسی انتقادی و تاریخی و مملوّ از تضادهای اجتماعی می‌پردازد. خلاقیت کوارون به آثار فلینی و بسیاری دیگر از استادان سینمای اروپا نزدیک است."

"رُما" که با الهام از زندگی خود آلفونسو کوارون و دوران رشد او در دهه ۷۰ میلادی در شهر مکزیکو سیتی ساخته شده اخیرا نامزد جایزه گلدن گلوب در سه بخش "بهترین فیلم زبان خارجی" "بهترین کارگردانی" و "بهترین فیلم‌نامه" شده است و به عنوان یکی از رقبای اصلی فصل جوایز سال ۲۰۱۹ محسوب می‌شود. کوارون پیش‌تر دو جایزه اسکار "بهترین کارگردانی" و "بهترین تدوین" را برای خلق فیلم "جاذبه" به دست آورده است.

در این فستیوال همچنین جایزه یک عمر دستاورد هنری و با عنوان "جایزه اسطوره کاپری" به هنرپیشه کهنه‌کار "نیک نولت" اهدا می‌شود. نولت به تازگی در فیلم "سری پر از عسل" و "ال پادره" بازی کرده است. او سال آینده نیز در فیلم تریلر اف‌بی‌آی "فرشته ساقط شده" ایفای نقش خواهد کرد.

"جاناتان پرایس" نیز جایزه "اسطوره" را دریافت خواهد کرد. "تِری گیلیام"، "عمر شریف"، "بن کینگزلی"، "ساموئل ال جکسون" "فای دان‌اِوِی"، "وَنِسا رِدگرِیو" و "هلن میرِن" از دریافت کنندگان این جایزه بوده‌اند.

بیست و سومین مراسم سالانه کاپری هالیوود در تاریخ ۲۷ دسامبر با اکران فیلم "معاون" از آدام مک‌کِی برگزار می‌شود.

جشنواره فیلم ونیز اسکار فیلم رما شیر طلایی ونیز جشنواره فیلم کاپری جایزه کاپری بهترین فیلم خارجی زبان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین