کد خبر: 29645 A

جودی فاستر پشت دوربین "زن در جنگ"

جودی فاستر پشت دوربین "زن در جنگ"

فیلم "زن در جنگ" با بازی و کارگردانی جودی فاستر در سینمای هالیوود بازسازی می‌شود.

ایران آرت: جودی فاستر، بازیگر برنده‌ی دو جایزه‌ی اسکار در بازسازی فیلم "زن در جنگ" (Woman at War) که در اسکار نود و یکم نماینده‌ی کشور ایسلند خواهد بود، بازی می‌کند و علاوه بر این فیلم را کارگردانی کرده و در تهیه‌کنندگی آن هم مشارکت خواهد کرد.

فاستر در فیلم نقش "هالا" را بازی می‌کند که یک معلم موسیقی میانسال است و زندگی مخفیانه‌ای دارد به عنوان فعال محیط زیست. هالا به تنهایی کمپینی به راه می‌اندازد و شروع به قانون شکنی می‌کند تا اینکه نامه‌ای غیرمنتظره دریافت می‌کند و می‌فهمد درخواست حضانت او برای یک دختر خردسال پذیرفته شده و در اکراین منتظر او هستند. هالا پیش از آنکه رؤیای مادر شدنش را تحقق بخشد تصمیم می‌گیرد آخرین مأموریت خرابکارانه‌اش را عملی کند.

به گزارش سی نما، فاستر در مورد نسخه‌ی ایسلندی فیلم می‌گوید: "فیلم به شدت تکان دهنده‌ای بود. برای کارگردانی برداشت آمریکایی از این داستان زیبا و الهام‌بخش بسیار هیجانزده‌ام. هالا برای سیاره‌اش می‌جنگد، زنی قدرتمند که برای انجام کار درست همه چیز زندگی‌اش را به خطر می‌اندازد. اما در این راه صدماتی جدی متوجه او می‌شود."

فیلم "زن در جنگ" ماه می گذشته در جشنواره‌ی کن به نمایش درآمد و از بخش "هفته‌ی منتقدین" برنده‌ی جایزه‌ی بهترین فیلمنامه شد. این فیلم در هامبورگ و ملبورن نیز به اکران رسیده و ماه گذشته از طرف "جایزه لوکس مجلس اروپا" (Lux Film Prize) به عنوان بهترین فیلم اروپایی برگزیده شده است.

این فیلم دومین فیلم بلند "بندیکت ارلینگسون" بود. وی فیلم جدیدش را اثری فمینیستی توصیف کرده که برخلاف فیلم‌های هالیوودی فاقد آدمکشی، اسلحه، خشونت، روابط جنسی و بدبختی است. "زن در جنگ" پنجمین فیلم فاستر در مقام کارگردان خواهد بود. وی آخرین بار در سال ۲۰۱۶ فیلمی تحت عنوان (Money Monster) با بازی "جولیا رابرتس" و "جورج کلونی" در مورد مبارزات مدنی علیه یک شرکت عظیم را کارگردانی کرد.

جودی فاستر زن در جنگ بندیکت ارلینگسون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین