کد خبر: 29213 A

یک پینوکیو سیاسی در راه است

یک پینوکیو سیاسی در راه است

دل تورو که قصد ساختن فیلم "پینوکیو" را دارد گفت: این فیلم برای تمام اعضای خانواده نیست و به ایتالیای فاشیست دهه ۳۰ می‌پردازد.

ایران آرت: گیِرمو دل‌تورو، کارگردان اسکاری که در حال کار روی پروژه "پینوکیو" برای کمپانی نت‌فلیکس است می‌گوید که موضوع فیلم بیشتر سیاسی خواهد بود. او گفت: این فیلم یک "پینوکیو" برای تمام اعضای خانواده نیست و به ایتالیای فاشیست دهه ۳۰ می‌پردازد. این فیلمی سیاسی بوده و نه یک فیلم کودکانه بازسازی انیمیشن دیزنی.

موضوع این فیلم سیاسی به ایتالیای دوران فاشیست موسولینی می‌پردازد لیکن همان شخصیت پینوکیو عروسک چوبی نیز در آن وجود دارد.

به گزارش فارس، دل‌تورو در جشنواره فیلم مراکش که به جهت برگزاری یک کارگاه آموزشی در این رویداد حضور یافته در مورد ساخت فیلم پینوکیو نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: معمولاً فیلم‌هایی همچون پینوکیو و کلا فیلم‌هایی با این ساختار و موضوع، به مسائل سیاسی نمی‌پردازند و بیشتر داستان حول محور شخصیت‌هایی اجتماعی است همچنانی که در فیلم‌هایی چون "سیندرلا" و "سفید برفی" می‌بینیم و بنظرم این موضوعات با گنجاندن مفاهیم سیاسی می‌تواند نظر مخاطبین را جلب کند و مخاطب به این شیوه که مثلا "روزی روزگاری..." بیشتر حرف مرا می‌شنود و از این طریق می‌توان مسائل سیاسی را بهتر به تصویر کشید."

دل‌تور ضمن صحبت‌هایش به مساله چالش اخیر در مرز مکزیک اشاره کرد و گفت: "از شنیدن خبر حمله به مهاجران مکزیکی و شلیک گاز اشک‌آور به سمت زنان و کودکان و دیدن آن صحنه‌های فجیع و غم‌انگیز، قلبم شکست. و بنظرم اینها دیگر قدیمی‌ترین حُقه‌های سیاسی داخل کتاب‌ها هستند که دولت آمریکا تازه دارد آن‌ها را پیاده می‌کند."

دل‌تورو همچنین در مورد پول‌محوری بسیاری از استودیوها در صنعت سینمای هالیوود افزود: "صنعت سینما همچون یک کوسه است که بوی پول را همچون بوی یک قطره خون از ۵۰ مایلی حس می‌کند و به هرکجا که پول باشد می رود. من یک کوسه نیستم. من یک ماهی طلایی هستم که در دریا خوش می‌گذرانم."

دل تورو در نودمین دوره جوایز اسکار برای فیلم "شکل آب" اسکار بهترین کارگردانی را دریافت کرد. همچنین فیلم شکل آب جایزه اسکار "بهترین فیلم" را نیز در این مراسم به خود اختصاص داد.

داستان کلی "پینوکیو" در مورد پیرمرد نجاری به نام "پدر ژپتو" است که بچه‌ای ندارد و تنهاست. پدر ژپتو به‌همراه یک گربه و دارکوب با درست کردن اشیاء چوبی امرار معاش می‌کند. او با درست کردن عروسکی چوبی به اسم پینوکیو باور می‌کند که کودکی دارد. فرشته‌ای مهربان وقتی متوجه آرزوی قلبی پیرمرد می‌شود، با زنده کردن عروسک آرزوی پیرمرد را برآورده می‌کند. مدتی می‌گذرد، پدر ژپتو پینوکیو را مثل تمام کودکان به مدرسه می‌فرستد. پینوکیو در راه مدرسه از روی سادگی و خوش‌قلبی گول روباه مکار و گربه نره را می‌خورد و...

اسکار پینوکیو برنده اسکار گیرمو دل تورو پدر ژپتو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین