کد خبر: 29174 A

اکران فیلم "رم" لغو شد / اعتراض شدید کوارون

اکران فیلم "رم" لغو شد / اعتراض شدید کوارون

یکی از بهترین فیلم‌های سال 2018 شرایط خوبی برای اکران در کشور مکزیک ندارد.

ایران آرت: آلفونسو کوارون، کارگردان مکزیکی فیلم "رم" از دولت برای تصمیم لغو اکران این فیلم در شهر "مورِلُس" برای کمک به مهاجران شدیدا انتقاد کرد.

به گزارش فارس، این کارگردان برنده جایزه اسکار در صفحه توئیترش نوشت: "دولت تصمیم گرفت تا اکران فیلم "رم" را در مرکز فرهنگی لغو کند زیرا نمی‌خواهد این اکران به عنوان کمک و هدیه‌ای از جانب ما به کاروان مهاجرین داده شود. این کار شرم‌آور است. اگر دولت نمی‌خواهد این کار صورت گیرد ما خود راهی برای اکران این فیلم برای مردم "مورِلُس" و کمک به کاروان مهاجرین پیدا کنیم."

مهاجران به این کمک‌ها نیازمند هستند. اوایل همین هفته، دولت تیجوانا گفت که پولشان برای کمک به کاروان مهاجران تمام شده است. آنها روزانه ۳۰ هزار دلار برای فراهم کردن سرپناه برای ۶ هزار و ۸۰۰ مهاجر این منطقه هزینه هزینه کرده و اعلام کرده که دیگر توان ادامه این کمک را ندارد.

مورِلُس که در ۵۳ مایلی جنوب شهر مکزیکوسیتی پایتخت قرار دارد شدیدا نیازمند کمک‌های مالی است.

نیکولاس سلیس تهیه‌کننده فیلم "رم" در توئیتر نهایت تاثر خود را از این اقدام دولت اعلام کرده است.

فیلم "رُم" در حال حاضر در سین مورِلُس اکران می‌شود که یکی از ۶۰ سالن‌ سینما در سراسر مکزیک است که فیلم آلفونسو کوارون در آن پخش می‌شود. بخشی از درآمد این فیلم به انجمن‌های مختلف شهری اهدا می‌شود لیکن نت‌فلیکس، پخش‌کننده این فیلم اینچنین توافقی با خانه فرهنگ مورِلُس ندارد.

پنج‌شنبه، حلقه منتقدین فیلم نیویورک، فیلم "رُم" را به عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۱۸ اعلام کرد و آلفونسو کوارون نیز جایزه بهترین کارگردانی و فیلم‌برداری را دریافت کرد.

مکزیک اسکار اسکار 2019 آلفونسو کوارون فیلم رم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین