کد خبر: 28981 A

فیلم "رم" رکورد زد

فیلم "رم" رکورد زد

"رُم" رکورد پرفروش‌ترین فیلم غیرآمریکایی را در سه روز نخست اکران شکست.

ایران آرت: فیلم "رُم" اثر آلفونسو کوارون رکورد پرفروش‌ترین فیلم غیرآمریکایی سه روز آخر هفته را در گیشه آمریکای شمالی شکست که از سال ۲۰۰۹ در اختیار فیلم "آغوش‌های گسسته" از "پدرو آلمودوار" بود.

"تام بروگمان" از وب‌سایت ایندی‌وایر با ارائه تحلیل و آمار مقایسه‌ای که بیشتر از منبع وب‌سایت تحلیلی آماری سینمایی Metacritic(متاکریتیک) بهره جسته، به بررسی چند فیلم شاخص غیر هالیوودی این روزهای سینما پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:

تعطیلات این آخر هفته با موفقیت سه فیلم "رُم" از نت‌فلیکس و برنده شیر طلایی ونیز، "سوگلی" از فاکس‌سرچ‌لایت، و "دزدان فروشگاه" از ماگنولیا و برنده نخل طلای کن، همراه بود که هر سه بالاترین امتیاز منتقدین برای فیلم‌های غیرمستند ۲۰۱۸ یعنی ۹۲ را کسب کردند.

فیلم چهارم از "سیدنی پولاک" با عنوان "لطف حیرت‌آور" (Amazing Grace) است که تنها به مدت یک هفته به منظور شرکت در بخش رقابتی اسکار، اکران شد و هنوز شرکتی کار توزیع و اکران آن را برعهده نگرفته است.

فیلم "رُم" به جهت تناسب سینمایی و بصری و قابلیت‌های فنی و کارگردانی از بخت‌های اصلی اسکار است و بهترین شرایط را برای اکران در تاریخ ۱۴ دسامبر توسط نت‌فلیکس در اینترنت را داراست.

فیلم "سوگلی" از کمپانی "فاکس‌سرچ‌لایت" بزرگ‌ترین فیلم آخر هفته از نگاه مخاطبین است که "یورگس لانتیموس" آن را خلق کرده است. این فیلم یکی از دو فیلم برتر اکران نخست سال جاری میلادی است. این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تعطیلات "روز شکرگزاری" انتخاب شده است.

فیلم "دزدان فروشگاه" از کارگردان ژاپنی "هیروکازو کورِاِدا" شاید در مقایسه با دو فیلم قبل در شرایطی پایین‌تر باشد لیکن یکی از بخت‌های اصلی اسکار نود و یکم در بخش بهترین فیلم زبان‌خارجی به‌شمار می‌رود.

در ادامه اطلاعاتی آماری از این چند فیلم شاخص با امتیاز منتقدین "مگاکریتیک" بصورت مقایسه‌ای آمده است:

فیلم "سوگلی" از کمپانی "فاکس‌سرچ‌لایت" با دریافت امتیاز ۹۲ از منتقدین"متاکریتیک". فستیوال‌های شرکت کرده "ونیز"، "تلوراید" و "نیویورک۲۰۱۸". میزان فروش ۳۷۵ هزار دلاری در ۴ سالن سینما.

فیلم "رُم" از کمپانی "نت‌فلیکس" با دریافت امتیاز ۹۶ از منتقدین "متاکریتیک". فستیوال‌های شرکت کرده "ونیز"، "تلوراید"، "تورنتو" و "نیویورک"۲۰۱۸. میزان فروش ۱۰۰ هزار دلاری در ۳ سالن سینما.

فیلم "دزدان فروشگاه" از کمپانی "ماگنولیا"  با دریافت امتیاز ۹۴ از منتقدین"متاکریتیک".  فستیوال‌های شرکت کرده "کن" "تلوراید" و "نیویورک۲۰۱۸". میزان فروش ۸۸ هزار دلاری در ۵ سالن سینما.

فیلم "دنیا پیش از آنکه در آن گام نهید" از کمپانی "گرینویچ" با دریافت امتیاز ۷۸ از منتقدین"متاکریتیک". فستیوال‌های شرکت کرده "جنوب از جنوب غربی۲۰۱۸". میزان فروش ۲۲ هزار دلاری در ۲ سالن سینما.

باکس آفیس گیشه آلفونسو کوارون فیلم رم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین