کد خبر: 28980 A

رابین هود در سینما شکست خورد

رابین هود در سینما شکست خورد

انتظار می‌رود فیلم "رابین هود" سنگین‌ترین شکست تجاری امسال هالیوود رقم بگیرد.

ایران آرت: فیلم سینمایی "رابین هود" (Robin Hood) که از چهارشنبه هفته گذشته در سینماهای ایالات متحده آمریکا و سایر نقاط جهان اکران شده از هر نظر شرایط بدی را تجربه می‌کند.

چندی پیش قبل از شروع اکران این اثر سینمایی، منتقدان آن را فیلمی بسیار ضعیف و بی‌کیفیت ارزیابی کردند اما شکست فیلم در شرایطی کامل شده که مجموعه فروش ۵ روز اول آن فقط ۱۴ میلیون دلار بوده است.

به گزارش دیجی کالا، گرچه سال ۲۰۱۸ فیلم‌های دیگری هم داشته که عملکرد ضعیفی از خود به جا گذاشته‌اند اما در عموم موارد این اتفاق برای فیلم‌هایی رخ داده که کم بودجه بوده‌اند یا با بودجه‌های نسبتا متوسط ساخته شده‌اند.

برای مثال پارامونت و فاکس به‌ترتیب با فیلم‌های سینمایی "نابودی" (Annihilation) و "تاریک‌ترین ذهن‌ها" (The Darkest Minds) تجربه‌های ناخوشایندی داشتند. نابودی با بودجه ۵۰ تا ۵۵ میلیون دلاری ساخته شد و ۴۳ میلیون دلار فروخت. تاریک‌ترین ذهن‌ها بودجه ۳۴ میلیون دلاری داشت و حدود ۴۱ میلیون دلار فروش کرد. در واقع هر دو اثر بودجه‌های متوسط رو به پایین داشتند و هر دو هم چیزی در حدود بودجه خود فروختند.

وضعیت رابین هود اما از موارد مذکور پیچیده‌تر است چون با فیلمی نسبتا گران مواجهیم. رابین هود در میان تمام فیلم‌هایی که بودجه‌ای بیش از ۹۰ میلیون دلار داشته‌اند ضعیف‌ترین افتتاحیه ممکن را داشته که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها حرف منتقدان را جدی گرفته‌اند و ترجیح داده‌اند تعطیلات آخر هفته‌شان را صرف دیدن فیلم بد رابین هود نکنند.

با وجود شروع بسیار ضعیف رابین‌هود بعید به نظر می‌رسد که سنگین‌ترین شکست تجاری امسال هم بتواند رکورد سال گذشته فیلم "شاه آرتور: افسانه شمشیر" (King Arthur: Legend of the Sword) را تکرار کند.

سال گذشته شاه آرتور گای ریچی با بودجه قابل‌توجه ۱۷۵ میلیون دلار ساخته شد اما حتی نتوانست بودجه خود را برگرداند. به هر حال با نزدیک‌شدن به پایان سال ۲۰۱۸ به نظر می‌رسد با این افتتاحیه ضعیف، سنگین‌ترین شکست تجاری فیلم‌های پربودجه به نام رابین هود ثبت خواهد شد.

هالیوود باکس آفیس تارون اگرتون رابین هود
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین